EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetVerkkokoulutukset

Verkkokoulutukset

Verkkokoulutukset ovat nykypäivää ja niiden tarkoituksena on tarjota lentopallovalmennuksesta kiinnostuneille ajankohtaan kohdentuvaa tietoa vaivattomasti ja joustavasti. Tavoitteena on lisätä tietoisuutta ja osaamista, sekä innostaa ja rohkaista valmentamaan sekä osallistumaan valmentajakoulutuksiin.

Lentopalloliitto toteuttaa erinäisiä verkkokoulutuksia urheilun ja valmennuksen vuosikelloon ajoitettuna. Pääsääntöisesti verkkokoulutukset toteutetaan iltaisin klo 21-22 välisenä aikana.

Verkkokoulutukset toimivat myös osana suurempaa valmentajakoulutuksen kokonaisuutta (tasokoulutukset) ja ne ovat erityishinnoiteltuja.

Verkkokoulutuksemme eivät kuulu Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenetujen piiriin.

OnLine ja OffLine

Verkkokoulutuksemme ovat joko OnLine tai OffLine -koulutuksia. OnLine -koulutukset ovat ns. suoria lähetyksiä, joissa kouluttaja ja osallistujat ovat vuorovaikutteisessa suhteessa. OffLine -koulutukset ovat OnLine -verkkokoulutusten nauhoituksia, jolloin kaikki OnLine -toteutuksessa tehdyt kommentit ja kysymykset vastauksineen kuuluvat myös OffLine -toteutuksissa.

• Aloittavan ohjaajan koulutus
  • D-junioreiden vastaanottoryhmitykset, 10 €
    • mitä muita vastaanottoryhmityksiä D-junioreissa on kuin "salmiakki"? Voiko joku muu vastaanottoryhmitys nopeuttaa pelaamaan oppimista? Miten pelaamista kehitetään?
  • E-Junioreiden pelaamisen kehittäminen, 10 €, tulossa
    • millaista pelaamista on E-junnujen peli? Mitkä asiat pelaamista ohjaavat? Miten pelaamista tulisi kehittää ja millä aikajänteellä?
  • F-junioreiden pelaamisen kehittäminen, 10 €, tulossa
    • millaista pelaamista on F-junnujen peli? Mitkä asiat pelaamista ohjaavat? Miten pelaamista tulisi kehittää, mitä siinä on hyvä huomioida ja millä aikajänteellä kehittämistä tulisi tapahtua?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi kilpailukauteen valmistavalle kaudelle, 10 €
    • Mitä kilpailukauteen valmistautumisessa tulee huomioida? Ovatko kaikki pelaajat harjoitelleet läpi kesän, ovatko kaikki pelaajat jo mukana, ovatko kaikki pelaajat terveitä?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi kilpailukaudelle 1, 10 €
    • Mikä harjoittelussa muuttuu suhteessa edelliseen vaiheeseen? Millainen on laji-/fyysisen harjoittelun suhde, miten fyysinen harjoittelu muuttuu?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi kilpailukaudelle 2, 10 €
    • Mikä muuttuu - ja pitääkö muuttua - harjoittelussa kilpailukauden edetessä? Onko joukkueen sijoituksella(sarjataulukko) vaikutusta harjoittelussa?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi siirtymäkaudelle, 10 €
    • Mitä ihmeellistä siirtymäkaudessa on - miksi sitä pitää suunnitella? Onko se nyt niin tärkeä vaihe pelaajalle (ja valmentajalle)?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi peruskuntokaudelle 1, 10 €
    • Mitä tarkoitetaan peruskuntokaudella? Miksi peruskuntokausi on jaettu kahteen osaan? Mitä ja miten silloin harjoitellaan - kuka siitä vastaa?
  • Harjoittelun suunnittelu ja ohjelmointi peruskuntokaudelle 2, 10 €
    • Mitä tässä vaiheessa tulee huomioida? Entä jos osa harrastaa muita lajeja kesän aikana - mitä silloin pitää huomioida?
  • I-Taso
    • Verkkokoulutus 1, Orientoitumisjakso: https://youtu.be/W4paP4X3IPM
      • Kenelle I-Taso on tarkoitettu, mitä koulutus sisältää, miten koulutus etenee, minimivaatimukset osallistumiselle, toimintatavat, tekninen toteutus (laitteistovaatimukset)
    • Verkkokoulutus 2, Sitoutumisvaihe (150 €)
      • Koulutusedellytysten tarkistaminen, ennakkotehtävät, minimivaatimusten täyttäminen
  • II-Taso
    • Verkkokoulutus 1, Orientoitumisjakso: https://youtu.be/dZi7-dBd1Nw
      • Kenelle II-Taso on suunnattu, mitä koulutus sisältää, miten koulutus etenee, minimivaatimukset osallistumiselle, toimintatavat, tekninen toteutus (laitteistovaatimukset)?
    • Verkkokoulutus 2, Sitoutumisjakso (150 €)
      • Koulutusedellytysten tarkistaminen, ennakkotehtävät, minimivaatimukset
  • Joukkueenjohtaja -koulutus, 10 €
    • Mitä on joukkueenjohtaminen, mitä kaikkea se pitää sisällään, mitä minun pitää osata?
  • Joukkueenjohtaja -koulutus 2, 10 €
    • Joukkueenjohtajan työkalut, appsit ja muut, mihin niitä tarvitaan ja miten niitä käytetään?
  • Joukkueen ja valmentajan valmistautuminen turnaukseen/otteluun, 10 €
    • Onko mitään väliä, miten otteluun/turnaukseen valmistaudutaan - mitä kaikkea siihen liittyy ja mitä siitä hyötyy? Onko harjoittelulla, levolla ja ravinnolla merkitystä? Onko turnauksen aikaisella ravinnolla ja toiminnoilla merkitystä?
  • Testaaminen, tulossa, 10 €
    • Miksi testaamista tarvitaan? Millaisia tilanteita on, joissa niitä voi päästä hyödyntämään? Mitä testataan ja milloin testit pitäisi suorittaa? Entä mihin niitä verrataan?
  • Tilastointi
    • Tilastointi 1, Nuorten tilastointi, 10 €
    • Tilastointi 2, Mini-ikäisten tilastointi, 10 €
    • Tilastointi 3, Aikuisten tilastointi, 10 €
  • Turnausvastaava/Turnauspäällikkö -koulutus, tulossa, 10 €
    • Miksi tarvitaan Turnausvastaava/-päällikkö? Eikö kotiturnauksessa sitä tehtävää voi hoitaa järjestävän joukkueen joukkueebjohtaja? Mitä tehtäviä Turnausvastaavalla/-päälliköllä on?

Miten ja mistä löydän Lentopalloliiton koulutukset?

Aktiivisina olevat lajikoulutukset (julkaistut, mutta ilmoittautuminen ei välttämättä avoinna) löydät www.suomisport.fi -sivustolta. Pääsivulta klikkaa "Hae tapahtumia" ja sen jälkeen kirjoita halulenttään esim. Lentopallo, verkkokoulutus. Tämän jälkeen alas avautuu x määrä kyseiseen hakuun sopivat lentopalloliiton verkkokoulutukset. Valitse luettelosta itsellesi sopiva koulutus ja ilmoittaudu.

Miten tilaan koulutuksen?

Varsin usein tulee esiin tilanne, että tarvitsisi opastusta, mutta juuri sillä hetkellä ei löydy aktiivisena tarvitsemaasi koulutusta, kuten esim. Aloittavan ohjaajan koulutus, Tekniikkakoulu ja verkkokoulutukset. Ota silloin rohkeasti yhteyttä oman alueesi aluepäällikköön tai koulutuspäällikköön ja tiedustele tarvitsemaasi koulutusta. Luomme ja avaamme ilmoittautumislomakkeen alueelliselle/valtakunnalliselle toteutukselle, tavoitteena tarjota tilattua koulutusta laajemmalle "yleisölle".

Alue- ja koulutuspäällikkö Pertti Kulluvaara, sekä oman alueesi aluepäällikkö.