EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetTekniikkakoulu

Tekniikkakoulu

Tavoite ja sisältö

Tekniikan oppiminen on pelaamisen ja urheilu-uran kannalta erittäin tärkeää. Nuorena opittu oikea tekniikka mahdollistaa jatkuvan kehityksen. Myöhemmällä iällä väärin opitun tekniikan korjaaminen on erittäin vaikeaa ja aikaa vievää. Hyvä tekniikka mahdollistaa hyvän suorituskyvyn ja pitkän urheilijauran.

Tekniikkakoulun eri osissa käydään läpi kaikki lentopallon eri tekniikat, niiden opettaminen ja soveltaminen erilaisiin pienpeleihin. Tekniikkakoulu sisältää seuraavat lajitekniikat: aloitukset, hihalyönti, vastaanotto, kenttäpuolustus, sormilyönti, hyökkäys, torjunta, taktiikka sekä pienpelit. Tekniikkoulun jälkeen osallistuja hallitsee lentopallon perustekniikoiden ydinkohdat ja pystyy soveltaen opettamaan niitä eri-ikäisille junioreille niin omina harjoitteina kuin pienpelienkin kautta.

Toteutus

Koulutuksen kokonaiskesto on 20 tuntia, joka sisältää vain kentällä tapahtuvaa työskentelyä. Koulutus toteutetaan yleensä kahtena peräkkäisenä päivänä (suositus la-su 10+10 tuntia). Kysy myös muita toteutusvaihtoehtoja oman alueesi aluepäälliköltä.

Vuoden aikana järjestetään myös ns. koulutuksen Superviikonloppuja, jossa perjantaina Aloittavan ohjaajan koulutus ja lauantai-sunnuntai Tekniikkakoulu. Tällä päivität osaamisesti kerralla kuntoon!
Koulutukset toteutetaan yleensä yhteistyössä lentopalloseuran kanssa, joka vastaa tilavarauksista ja -kustannuksista.

Kouluttajat

Koulutuksen vetäjinä toimivat aluepäälliköt ja muut Lentopalloliiton auktorisoimat kouluttajat.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu lajitekniikoiden opettamisesta kiinnostuneille, lajiosaamisen päivittämiseen esimerkiksi vanhojen tasokoulutuksien tueksi sekä myös lentopalloa opettaville opetusalan henkilöille (eri koulutusasteilla).

Hinta

Tekniikkakoulun hinta on 160 eur/osallistuja sisältäen koulutuksen ja Tekniikkaoppaan sekä todistuksen. Osallistujat vastaavat itse mahdollisista ruokailu- ja majoituskustannuksista.

Ilmoittautuminen tapahtuu Suomisportissa LINKKI

Mikäli Sinulle sopivaa ajankohtaa tai paikkaa koulutukselle ei löydy, ota yhteyttä oman alueesi aluepäällikköön. Aluepäälliköt antavat lisätietoja koulutuksesta ja voitte suunnitella yhdessä koulutuksen esimerkiksi omalle paikkakunnallesi.