EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetJoukkueenjohtajakoulutus

Joukkueenjohtajakoulutus

Joukkueenjohtaja on valmentajien ohella joukkueen tärkein henkilö ja yhteydenpitäjä. Hän toimii linkkinä seuran, joukkueen, yhteistyökumppanien ja muiden sidosryhmine välillä auttamalla joukkuetta toimintaedellytysten ja olosuhteiden järjestelyssä.

Suomen lentopalloliitto ja Varsinais-Suomen Pesis ovat luoneet yhteisen Joukkueenjohtajaoppaan, jonka avulla toivomme laadukkaan joukkueenjohtajatoiminnan yleistyvän lajiemme parissa. Opas on vapaasti ladattavissa seurojen käyttöön.

Kumpikin laji on saanut ensikertaa käyttöönsä joukkueen johtajan käsikirjan. Tämän on mahdollistanut Yhteiset Pallot -hanke, jota tukee Opetus- ja kulttuuriministeriö. Hanke kasvatti lasten liikunnan kokonaismäärää ja monipuolisti harjoittelua lentopallo- ja pesäpalloseuroissa, sekä jalkautti lajia paikkakunnille, jossa niitä ei vielä ollut tarjolla. Lisäksi hankkeessa opimme toisiltamme. Juuri siitä tämäkin opas on esimerkkinä!

Joukkueenjohtajakoulutuksesta voit tiedustella oman alueesi aluepäälliköltä.