Valmennus ja koulutus

Osaavia valmentajia – motivoituneita pelaajia

Parhaimmillaan lentopalloilijan ja valmentajan polut kulkevat rinta rinnan. Kun valmentaja kehittyy, kehittyy pelaajakin. Lentopalloliitto tarjoaa laadukasta, monipuolista ja systemaattista ohjaaja- ja valmentajakoulutusta aloittevista lasten ohjaajista kansalliselle ja kansainväliselle huippu-urheiluun tähtääville valmentajille. Huipulle tähtäävän koulutuksen ja valmennuksen ehdottomat edellytykset ovat motiovituneet valmentajat ja erinomaiset harjoitteluolosuhteet. Pitkä kokemus valmennuksen kehittämisestä ja erinomaiset kumppanuudet takaavat pitkäjänteisen lentopallon ja beach volleyn ammattimaisen kehittämisen.

Vastuullisuus urheilussa – lentopallossa

Ohjaaminen ja valmennus edellyttää erityisen vahvaa luottamuksellista pohjaa ja herkkää otetta kaikkien toimijoiden osalta. Ohjaamisessa ja valmentamisessa isossa roolissa on – huolimatta kohderyhmästä – myös kasvatuksellinen näkökulma. Edellämainituista syistä johtuen koulutuksemme pakollisina suoritteina ovat seuraavat vastuulliseen toimintaan ohjaavat verkkokurssit:

• Et ole yksin (Väestöliitto).
  • Häirintä urheilussa (Väestöliitto, hyväkysymys.fi).
  • Vastuullinen valmennus (Olympiakomitea).
  • Puhtaasti paras (SUEK).

Yllä olevat koulutukset on rakennettu Ohjaaja- ja valmentajakoulutusten sisään (jatko-ohjautuminen palveluntarjoajien palvelimille). Voit suorittaa yllä olevat verkkokurssit myös yksittäisinä kursseina eLentiksen Verkkokurssit -osiossa. Kurssien suorittaminen voi vaatia kirjautumista.

Lue lisää lentopallon vastuullisuusohjelmasta.

Kuortaneen Urheiluopisto on lentopallon valtakunnallinen ja virallinen valmennuskeskus. Kuortaneella toimii myös urheilulukio, mikä mahdollistaa nuorten, lahjakkaiden lentopalloilijoiden kokonaisvaltaisen harjoittelun yhdistämisen omaan opiskeluun.

Kisakallion Urheiluopisto toimii beach volleyn virallisena valmenns-, koulutus- ja kehityskeskuksena.