EtusivuSeurapalvelutKoululentisMateriaalit 2019

Materiaalit 2019

Koululentiskampanja tarjoaa kouluille maksutta SKV5 lentopallon sekä ladattavia lentopalloaiheisia materiaaleja ja ideoita opettajien tueksi liikuntatunneille. Näillä sivuilla olevat materiaalit ovat koulujen vapaassa käytössä.

Leikkejä liikuntatunnille

Leikkejä voi käyttää alku- tai loppuverryttelynä liikuntatunneilla ja sovellettuna ne sopivat myös välituntien liikuntaleikeiksi.

Kunniakirja 2019

Koululentisviikon jälkeen oppilaille voi jakaa palkinnoksi Kunniakirjan.

Turnauskaavio

Turnauskaaviossa on valmiit ottelukaaviot eri joukkuemäärille pelattavaksi yhdellä tai kahdella kentällä.

Koululentis juliste

Taitomerkit

Koululentiksessä kannattaa hyödyntää lentopalloliiton Taitomerkki-sarjaa, joka on kehitetty lisäämään lasten perusliikuntataitoja ja monipuolistamaan lasten ja nuorten liikuntaa.

Temppujen avulla voidaan liikuntatunneilla helposti ja leikinomaisesti harjoitella erilaisia perustaitoja. Temppujen toivotaan motivoivan lasta myös omatoimiseen temppuharjoitteluun. Jokainen temppu on numeroitu. Temppukortista löydät hyvän taitosuoritusta kuvaavan kuvan/kuvia. Lisäksi jokaisessa kortissa on kerrottu suorituksen ydinkohdat, avustustavat, erityishuomiot, vinkit ja tarvittavat välineet. Yksittäisistä tempuista saa rakennettua vaikka Temppuradan.

Taitosarja sisältää kaksi eri tasoa:

TAITOMERKIT 1

Temput on suunnattu ensisijaisesti 6-8 -vuotiaille, mutta osa sisällöistä sopii myös nuoremmille ja osa vanhemmille lapsille. Temput ovat pääosin yksittäisiä perusliikkeitä.

TAITOMERKIT 2

Temput on suunnattu ensisijaisesti 7-10 -vuotiaille. Taitomerkki 2:ssa temput ovat jo kahden tai useamman perusliikkeen yhdistelmiä tai haastavampia versioita Taitomerkki 1:sen tempuista. Taitomerkki 2:sta löytyy myös pallotemppuja, joista osassa otetaan askel kohti lentopallon lajinomaisia liikuntataitotemppuja.