EtusivuKilpailuPelipassitPelipassiin liittyvät vakuutukset

MILLOIN PELIPASSIVAKUUTUS KATTAA OMAEHTOISTA HARJOITTELUA?

Pelipassivakuutuksen tehtävänä on osaltaan turvata kaikkea sitä liikuntaa, joka tukee lentopalloharrastusta. Sen vakuutusehdoissa todetaan, että se on voimassa harjoituksissa, jotka ovat lajille ominaisia ja jotka suoritetaan harjoituksen johtajan valvonnassa. Tuoksi valvonnaksi voidaan nyt tulkita myös sellainen omaehtoinen harjoittelu, johon seura on antanut ohjeita ja joka on järkevää lentopallon pelaamisen kannalta. Tähänkin mennessä tapaturmatilanteissa on pyydetty seuran tai joukkueen edustajan vahvistus tapaturmalle, joten se riittää vahvistamaan että tapaturma on sattunut lajille ominaisissa harjoituksissa. Pelaajan on siksi hyvä informoida asiasta nimeämäänsä seuran edustajaa. Luonnollisesti tapaturman pitää edelleen kuulua muiden vakuutusehtojen piiriin.

Seuroilta toivotaan nyt ohjeita omaehtoisesti tehtäviin harjoituksiin ja että vastuuhenkilöt ovat varautuneet vahvistamaan, jos pelaajalle sattuu tapaturma.

Kysymykset voi osoittaa Aonin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@aon.fi tai PV Vahingonkäsittelyyn vahinko@pvvahingonkasitely.fi.

Chubb (määräaikaisen urheiluvakuutuksen) tuoteselosteet lisenssilajeittain

Biitsipassit 2021