EtusivuBeach volleyKansainvälinen toimintaCEV / EM-kisatContinental Cup

Continental Cup 2019-2020

Continental Cup on maanosien oma olympiakarsintaturnaus, jonka voittajamaat (1 paikka/sukupuoli) saavat edustusoikeuden vuoden 2020 Tokion kesäolympialaisiin. Suomen naiset ovat Euroopan rankingissa kahdeksan parhaan joukossa, joten he aloittavat Conrinental Cupin keväällä 2020 suoraan toiselta kierrokselta.

Miesten olympiakarsintaurakka käynnistyy 8.-9.6.2019 Larnakassa, Kyproksella, josta Suomi selviytyi toukokuussa 2020 pelattavalle toiselle kierrokselle. Kyproksella Suomea edustivat Jyrki Nurminen / Santeri Siren ja Pekka Piippo / Pyry Topio.

Lisätietoja CEV:n sivuilta.

Continental Cup 2017-18 (nuoret)

Continental Cupissa karsitaan joukkueet vuoden 2018 Nuorten olympialaisiin (YOG), jotka pidetään 1.-12. lokakuuta Buenos Airesissa, Argentiinassa. Turnaus on tarkoitettu v. 2000-2003 -syntyneille pelaajille. Vuonna 2014 Miro Määttänen ja Santeri Siren sijoittuivat Nanjingin kisoissa neljänneksi. Suomen alkulohko pelattiin 3.-4. kesäkuuta 2017 Moskovassa. Suomea Venäjällä edustivat Santeri Saarimäki/Arttur Pennanen ja Aliisa Vuorinen/Nea Kilpinen, mutta molemmat parimme karsiutuivat jatkosta.

Continental Cup 2016

Beach volleyn olympiakarsintasysteemi on kerrottu tarkemmin täällä. Viimeiset olympiapaikat jaetaan maanosien karsinnoissa eli Continental Cupissa. Jokaisen viiden maanosaturnauksen voittaja saa paikan Rioon. Lisäksi turnausten kakkoset ja kolmoset selviytyvät jatkokarsintaan, jossa on jaossa vielä kaksi olympiapaikkaa.

CEV:n eli Euroopan Lentopalloliiton Continental Cup järjestettiin 22,-26. kesäkuuta Norjan Stavangerissa. Sekä Suomen nais- että miesjoukkueet menettivät Norjassa mahdollisuudet olympiapaikkaan.

Joukkueemme Rion olympiakarsinnoissa

• Riikka Lehtonen - Taru Lahti
  • Essi Hasu - Anniina Parkkinen
  • Jyrki Nurminen - Pekka Piippo