EtusivuBeach volleyKansainvälinen toimintaCEV / EM-kisat

CEV

Euroopan Lentopalloliitto eli CEV järjestää vuosittain Masters- ja Satellite-turnauksia sekä aikuisten ja juniorien EM-kisat. CEV:n vastuulla on myös maanosien olympakarsintaturnaus eli Continental Cup.

EM-kisat 2019 (linkit kisasivustoille)
Nuorten EM-kisojen karsintajärjestelmä 2019

Suomi lähettää sekä tyttöjen- että poikien joukkueet kaikkien ikäluokkien (U18, U20 ja U22) EM-kisoihin.

Viime kesänä ensimmäiset aikuisten SM-mitalinsa voittaneet Vilhelmiina Prihti ja Aliisa Vuorinen ovat saaneet alle ehjän talviharjoittelukauden. Aikaisemman kauden ja nousujohtoisen talviharjoittelun myötä on heidät päätetty valita edustamaan Suomea sekä U20- että U22-ikäluokkien EM-turnauksiin.

Poikien osalta kaikkiin ikäluokkiin ja tyttöjen osalta U18 EM-kisoihin valitaan pelaajat alla olevan valintajärjestelmän kautta.

U18 EM-kisat 13.-16.6. Baden, Itävalta (s. 2002 ja myöhemmin)
  • Karsintajärjestelmä: Joukkueilla on mahdollisuus antaa näyttöjä Mouhijärven (27.4. ja 4.5.) tai Helsingin (11.-12.5.) avoimissa turnauksissa. Koska em. turnausten osallistujamäärä on rajattu (12 joukkuetta) järjestetään vielä erillinen karsintatapahtuma 11.5. Hiekka Beach Volley Clubilla, jossa kaikilla halukkailla on mahdollisuus osoittaa oma osaamisensa.
    • Osakilpailuihin ilmoittautuminen kilpailusääntöjen mukaan Torneopalin kautta.
    • Karsintatapahtuman ilmoittautuminen suomisport.fi kautta 6.5. mennessä.
  • Valmistautumisjakso järjestetään Kisakalliossa 4.-6.6.
  • Edustusurheilijoiden valinta tapahtuu 12.5. mennessä.
U20 EM-kisat 27.-30.6. Göteborg, Ruotsi (s. 2000-01)
  • Karsintajärjestelmä: Näytöt Mouhijärven (27.4.), Helsingin (11.-12.5.) ja Vantaan (30.5.) Avoimissa turnauksissa
    • Karsintajärjestelmä koskee vain poikia.
  • Valmistautumisjakso toteutetaan harjoituspäivinä Vantaan Variston kentillä 18.-20.6.
  • Edustusurheilijat valitaan 31.5. mennessä
U22 EM-kisat 11.-14.7. Antalya, Turkki (s. 1998-99)
  • Karsintajärjestelmä: Avoimen kiertueen osakilpailut 9.6. asti.
    • Karsintajärjestelmä koskee vain poikia.
  • Valmistautumisjakso pidetään Kisakalliossa 3.-5.7.
  • Edustusurheilijat valitaan 10.6. mennessä.

Kaikki nuorten valmistautumisjaksot ovat omavastuullisia. EM-kisamatkat toteutetaan ilman omavastuuosuuksia.

Lentopalloliitossa nuorten arvokisatoiminnasta ja urheilijavalinnoista vastaa Toni Vahela (0407481483, toni.vahela@lentopalloliitto.fi)

Linkki Torneopaliin, josta löytyy tarkempi kilpailukalenteri sekä ohjeet Biitsipassin hankintaan ja ilmoittautumisiin.

EM-kisat 2018 (linkit kisasivustoille)
  • aikuiset: 15.-22.7. Haag, Rotterdam, Utrecht ja Apeldoorn, Hollanti (Riikka Lehtonen / Niina Ahtiainen 9:s ja Taru Lahti Liukkonen / Anniina Parkkinen 17:s)
  • U22: 26.-29.7. Jurmala, Latvia (Vilhelmiina Prihti / Ida Sinisalo 9:s ja Vili Topio / Janne Marttila 17:s)
  • U20: 27.6.-1.7. Anapa, Venäjä (Vilhelmiina Prihti / Aliisa Vuorinen 17:s ja Valtter Pennanen / Vili Topio 17:s)
  • U18: 16.-19.8. Brno, Tshekki

Aikuisten EM-kisoihin selviytyy 32 paria (sis. villit kortit ja järjestäjien maapaikat) CEV:n rankingin perusteella.

EM-kisat 2017
  • aikuiset: 16.-20.8. Jurmala/Riika, Latvia (Taru Lahti-Liukkonen/Anniina Parkkinen 5:s, Nette Tuominen/Riikka Lehtonen 25:s, Ida Sinisalo/Niina Ahtiainen 25:s, Jyrki Nurminen/Pekka Piippo 25:s)
  • U18: 24.-27.8. Kazan, Venäjä (Vilhelmiina Prihti/Aliisa Vuorinen 7:s ja Väinö Rahko/Oskari Keskinen 17:s)
  • U20: 7.-10.9. Vulcano, Italia (Vili Topio/Valtter Pennanen 17:s ja Salla Rautiainen/Emilia Koivisto 17:s)