EtusivuTapahtumatKultaisen liigan järjestelyoikeuksien haku

Haluaako seuranne olla mukana ottelutapahtumien keskiössä?

Lentopalloliitto kartoittaa sopivia yhteistyöseuroja ja paikkakuntia kesän 2019 Kultaisen Euroopan liigan otteluille

Euroopan Lentopalloliitto CEV on antanut Suomelle oikeudet kaikkiaan kolmelle tuplaottelutapahtumalle kesän 2019 Kultaisessa liigassa. Tämä tarkoittaa sitä, että sekä miesten että naisten maajoukkueet pelaavat kolmena viikonloppuna kotiottelut. Vuoden 2018 Kultaisessa liigassa naiset sijoittuivat hienosti neljänneksi ja miehet seitsemänneksi.

Haluamme tarjota seurakentän kanssa faneillemme huippulentopalloa eri puolilla Suomea. Tavoitteenamme on kehittää yhteistyötä jäsenseurojemme kanssa, ja vahvistaa osaavaa, kansainväliset vaatimukset täyttävää osaamiskenttää ottelutapahtumien järjestämisessä.

Otteluohjelma:

Lauantai 25.5.2019

SUOMI-UKRAINA (miehet)
SUOMI-ESPANJA (naiset)

Keskiviikko 12.6.2019

SUOMI-VALKO-VENÄJÄ (miehet)
SUOMI-VALKO-VENÄJÄ (naiset)

Lauantai 15.6.2019

SUOMI-TSEKKI (miehet)
SUOMI-AZERBAIDZHAN (naiset)

Otteluajankohdat tarkentuvat.

Mikä on järjestävän seuran rooli ottelutapahtuman järjestämisessä?

Järjestelysopimukset Liiton ja seuran välillä ovat aina tapauskohtaisia, ja niiden sisältö vaihtelee.

Seura vastaa mm.:

• tarvittavista luvista
  • riittävästä talkooväestä, jonka rooli on merkittävä ottelutapahtuman onnistumiselle
  • otteluolosuhteista eli siitä, että halli on CEVn määräysten mukaisessa kunnossa (esim. katsomokapasiteetti)
  • koti- ja vierasjoukkueiden sekä CEVin organisaation majoitus- ja ruokailujärjestelyistä
  • paikallisesta markkinoinnista
Mitä järjestävä seura saa?
  • mahdollisuuden tuottaa elämyksiä omalla paikkakunnallaan
  • laajentaa ja vahvistaa omaa sidosryhmäverkostoaan (mm. kumppanuudet, yhteistoiminta esim. muiden alueen seurojen kanssa, kaupungin organisaatio, oma seura)
  • rutkasti kokemusta kansainvälisen ottelutapahtuman järjestämisestä
  • tuloja omaan seuratoimintaansa

Jos seuranne on kiinnostunut hakemaan Kultaisen liigan ottelutapahtuman järjestelyoikeuksia, ole yhteydessä tapahtumapäällikkö Päivi Harriin (paivi.harri(at)lentopalloliitto.fi) viimeistään 27.1. Kartoitamme seurojen alustavaa kiinnostusta ja jatkamme hakuprosessia sen mukaan.

Tehdään yhdessä elämyksellisiä ja unohtumattomia ottelutapahtumia!