EtusivuKoronalinjauksetPelipassien ja joukkuemaksujen palautuslinjaus
Lentopallon kilpailutoiminta starttaa
- Pelipassi ja joukkuemaksut peruutustilanteissa

Lentopalloliitto järjestää kaudella 2020-2021 lentopallon kilpailutoiminnan koronaviruspandemiasta huolimatta mahdollisimman normaalisti, ottaen kuitenkin huolellisesti huomioon pandemian vaatiman varautumisen, viimeiset ohjeistukset ja määräykset. Turnausjärjestäjille ja joukkueille tarjotaan selkeät ja päivittyvät ohjeistukset ottelutapahtumien ja harjoitusten läpiviemiseen. Meillä on jo nyt hyviä kokemuksia turnausten ja ottelutapahtumien turvallisesta läpiviemisestä.

Kipinä liikunnalliseen ja terveelliseen elämäntapaan syttyy seuratoiminnassa, joka tuottaa suomalaiseen yhteiskuntaan merkittävää hyvinvointia lasten liikunnasta aikuisten huippu-urheiluun saakka. Tätä kipinää ei saa sammuttaa, sillä seura- ja harrastustoiminnan jatkuminen pystytään toteuttamaan terveyden ehdoilla ja turvallisesti myös koronapandemian aikana. Vallitseva tilanne vaatii meiltä kaikilta, niin seuroilta kuin turnausjärjestäjiltä ja osallistujilta  paljon ylimääräisiä toimenpiteitä, mutta tehdään yhdessä kaikki mitä voimme tehdä tämän tärkeän kipinän ylipitämiseksi.

Mikäli pandemiatilanne pahenee ja viranomaisvaatimukset johtavat siihen, että otteluita joudutaan kokonaan perumaan tai sarjoja ei voida kokonaan pelata, pelipassimaksuja voidaan palauttaa seuraavasti:
•    mikäli yli puolet otteluista joudutaan perumaan, palautetaan 1/3 pelipassimaksuista
•    mikäli kaikki ottelut joudutaan perumaan, palautetaan pelipassimaksusta 2/3

Lentopalloliitto tekee sarjojen sääntömääräyksiin, suunnittelutyön, tulospalvelun, markkinoinnin ja viestinnän  ja seurojen ja joukkueiden asiakaspalvelun ja tarpeen tullen hallinnoi mahdolliset muutokset. Näistä syistä johtuen liitto ei palauta joukkuemaksuja, riippumatta siitä miten mahdolliset pandemian vastaiset toimet vaikuttavat sarjatoimintaan.

Mikäli sarja jää kokonaan pelaamatta, Liitto laskee joukkueen maksaman joukkuemaksun kokonaisuudessaan joukkueen hyödyksi seuraavalla kaudella.