EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetJoukkueenjohtajakoulutus

Joukkueenjohtajakoulutus

Joukkueenjohtaja on valmentajien ohella joukkueen tärkein henkilö ja yhteydenpitäjä. Hän toimii linkkinä seuran, joukkueen, yhteistyökumppanien ja muiden sidosryhmine välillä auttamalla joukkuetta toimintaedellytysten ja olosuhteiden järjestelyssä.

Suomen lentopalloliitto ja Varsinais-Suomen Pesis ovat luoneet yhteisen Joukkueenjohtajaoppaan, jonka avulla toivomme laadukkaan joukkueenjohtajatoiminnan yleistyvän lajiemme parissa. Opas on vapaasti ladattavissa seurojen käyttöön.

Kumpikin laji on saanut ensikertaa käyttöönsä joukkueen johtajan käsikirjan. Tämän on mahdollistanut Yhtieset Pallot -hanke, jota tukee Opetus- ja ulttuuriministeriö. Hankkeen avulla on tarkoitus kasvattaa lasten liikunnan kokonaismäärää ja monipuolistaa harjoittelua lentopallo- ja pesäpalloseuroissa, sekä jalkauttaa lajia paikkakunnille, jossa niitä ei vielä ole tarjolla. Lisäksi hankkeen turvin haluamme oppia toisiltamme ja jakaa osaamistamme. Juuri siitä tämäkin opas on esimerkkinä!

Joukkueenjohtajakoulutuksesta voit tiedustella oman alueesi aluepäälliköltä.

Tutustu Yhteiset Pallot -hankkeeseen!