EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetIlmoittautuminen koulutuksiin

Ilmoittautuminen koulutuksiin

Koulutuksiin ilmoittautuminen tapahtuu pääsääntöisesti Suomi Sportin kautta. Itsellesi sopivaa lajikoulutusta voit etsiä mm. menemällä suoraan Suomi Sport -sivustolle (www.suomisport.fi). "Klikkaamalla" sivun alaosassa olevaa "Siirry tapahtumien pariin" pääset sivulle, jossa on "hakuikkuna". Kirjoittamalla hakukenttään "lentopallo", avautuu näkymään kaikki Lentopalloliiton avoinna olevat koulutukset. Voit ilmoittautua koulutuksiin myös Lentopalloliiton nettisivulla olevien koulutuskohtaisten koulutuskalenterien linkkien kautta, joka ohjaa ilmoittautujan varsinaiselle ilmoittautumiselomakkeelle Suomi Sportiin.

Koulutuksiin ilmoittaudutaan hyvin vaihtelevilla "aikaikkunoilla" johtuen niiden erilaisesta luonteesta. Esimerkkinä mainittakoon Aloittavan ohjaajan koulutus ja Tekniikkakoulu, jotka syntyvät (ja kuolevat) varsin nopeasti. Näissä koulutuksissa ilmoittautumisen ja peruuttamisen aikarajat ovat tapauskohtaiset, sillä osallistujat vastaavat itse mahdollisista majoitus- ja ruokailutarpeistaan.

Taso- ja tapahtumakoulutuksien osalta ilmoittautumisessa noudatetaan majoitus-, tila- ja ruokailupalveluita tarjoavien tahojen peruutusehtoja ja tämä asettaa ilmoittautumisien (ja peruutusten osalta) erityisvaatimuksia. Tasokoulutuksiin ilmoittaudutaan viimeistään 30 vrk ennen tapahtumaa tai jaksoa, ellei muuta mainita.

Koulutuksen maksaminen

Maksaminen tapahtuu ilmoittautumisen yhteydessä, valintasi mukaisesti, suoraan verkkopankissa tai valitsemalla laskutusvaihtoehdon, laskuun kirjattuun eräpäivään mennessä (vahvistat paikkasi koulutuksessa).

Lentopallon valmentajakoulutuksiin ja sisältöihin pääset tutustumaan Lentopalloliiton nettisivuilta http://www.lentopalloliitto.fi/urheilua/valmennus-koulutus/koulutukset.html.

Suomi Sport

Suomi Sport (www.suomisport.fi) on tapahtuma- ja ilmoittautumisalusta, josta löydät kaikki Lentopalloliiton avoimet koulutukset. Valitsemalla haluamasi koulutuksen pääset ilmoittautumaan ja maksamaan koulutuksen ohjatusti.

Alennukset

Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenet saavat kaikista Lentopalloliiton koulutuksista 10 % alennuksen koulutuksen osuudesta. Vuoden 2018 jäsenmaksu Suomen Valmentajien alla toimivaan kerhoon on 63,50 euroa, jolla saat kattavat jäsenedut käyttöösi.

Maksujärjestelyt ja koulutussetelit

Koulutuskustannukset luonnollisesti rasittavat taloutta - joissakin tilanteissa niin merkittävästi, että se voi nousta jopa kouluttautumisen esteeksi. Näin ei tarvitse olla. Lentopalloliitto on tarvittaessa valmis laatimaan maksusuunnitelman, jolla varmistetaan sekä valmentajien osaamisen ja ammattitaidon kehittyminen että pelaajien ja pelin kehittyminen. Tämä on meidän kaikkien yhteinen etu.

Koulutussetelien (Sinettiseurat), sekä maksujärjestelyiden osalta ole yhteydessä koulutuspäällikkö Pertti Kulluvaaraan, pertti.kulluvaara(at)lentopalloliitto.fi.