EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetIlmoittautuminen koulutuksiin

Ilmoittautuminen koulutuksiin

Koulutuksiin ilmoittautuminen tapahtuu pääsääntöisesti koulutuskalenterissa olevien linkkien kautta, joka ohjaa ilmoittautujan varsinaiselle ilmoittautumiselomakkeelle Tapahtumahallintaan (TAPU). Ilmoittautumisen yhteydessä syntyy lasku (pdf), jonka tiedoilla lasku maksetaan eräpäivään mennessä.

Koulutuksiin ilmoittaudutaan hyvin vaihtelevilla "aikaikkunoilla" johtuen niiden erilaisesta "luonteesta". Esimerkkinä mainittakoon Aloittavan ohjaajan koulutus ja Tekniikkakoulu, jotka syntyvät (ja kuolevat) varsin nopeasti. Näissä koulutuksissa ilmoittautumisen ja peruuttamisen aikarajat ovat tapauskohtaiset.

Taso- ja tapahtumakoulutuksien osalta ilmoittautumisessa noudatetaan majoitus-, tila- ja ruokailupalveluita tarjoavien tahojen peruutusehtoja ja tämä asettaa ilmoittautumisien (ja peruutusten osalta) erityisvaatimuksia.

Koulutuksiin ilmoittaudutaan viimeistään 14 vrk ennen tapahtumaa tai jaksoa, ellei muuta mainita. Maksaminen tapahtuu viimeistään 7 vrk ennen koulutusta.

TAPU-tapahtumahallintaohjelma

Palvelun on tarkoitus helpottaa sekä osallistujan ilmoittautumista että laskun maksua. Nykyisessä Sporttirekisterissä on huomattava määrä Lentopalloliiton lisenssinhaltijoita sekä tapun kautta ilmoittautuneita, joilla ID on sama kuin lisenssinumero. Täten heille on luotu käyttäjätunnukset palveluun. Tämä toiminto on mahdollista vain yksittäisille henkilöille, jolloin lasku toimitetaan myös samalle henkilölle. Seuralaskutuksessa on käytettävä Nippulisenssitunnuksia (tarkemmin alempana).

Uusien henkilöiden (ei lisenssiä ollut pitkään aikaan tai ei käyttänyt palvelu) kohdalla tunnukset luodaan ensimmäisen käyttökerran aikana, jolloin ilmoittautujan pitää luoda itselleen uusi käyttäjätietua täyttämällä annetut tiedot. Ilmoittautumisen jälkeen osallistujalle lähetetään Sportti-ID ja salasana, mikäli olet lisännyt sähköpostiosoitteesi tietojen syötön yhteydessä.

Jos olet jo kerran saanut tunnukset, niitä palvelu ei lähetä automaattisesti uudestaan. Jos olet unohtanut/hukannut tunnukset, voit tilata ne henkilötunnuksellasi verkko-oston kirjautumislinkistä "Unohditko salasanasi" -toiminnolla.

Alennukset

Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenet saavat kaikista Lentopalloliiton koulutuksista 10 % alennuksen koulutuksen osuudesta. Vuoden 2017 jäsenmaksu Suomen Valmentajien alla toimivaan kerhoon on 63,50 euroa, jolla saat kattavat jäsenedut käyttöösi.

Maksujärjestelyt ja koulutussetelit

Koulutuskustannukset luonnollisesti rasittavat taloutta - joissakin tilanteissa niin merkittävästi, että se voi nousta jopa kouluttautumisen esteeksi. Näin ei tarvitse olla. Lentopalloliitto on tarvittaessa valmis laatimaan maksusuunnitelman, jolla varmistetaan sekä valmentajien osaamisen ja ammattitaidon kehittyminen että pelaajien ja pelin kehittyminen. Tämä on meidän kaikkien yhteinen etu.

Koulutussetelien (Sinettiseurat), sekä maksujärjestelyiden osalta ole yhteydessä koulutuspäällikkö Pertti Kulluvaaraan, pertti.kulluvaara(at)lentopalloliitto.fi.

Omien tietojen tarkistaminen tai unohtunut salasana

Tarkista omat TAPU-tietosi. Jos olet unohtanut salasanasi, saat sen samasta palvelusta valitsemalla "Unohditko salasanasi" ja täyttämällä ID tai Henkilötunnus.

Seurakohtainen ilmoittautuminen

Suora seuralaskutus on käytössä vain seurojen nippulisenssitunnuksia käyttäville. Nippulisenssitunnuksilla voi ilmoittaa koulutukseen vain seuraan sidotut jäsenet. Samalla kyseisen henkilön täytettävä kaikki avoimetkin kysymykset. Uusien seuraan kuulumattomien henkilöiden kohdalla pyydetään olemaan yhteydessä Anita Sandelliin.

Kysy tarvittaessa lisää: Anita Sandell, puh. 044 721 3803, anita.sandell(at)lentopalloliitto.fi