EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetII-Taso

II-Taso

II-Tason valmentajakoulutus (Nuorisovalmentajakoulutus)

Kohderyhmä

II-tason valmentajakoulutus on suunnattu nuorten ja nuorten aikuisten valmentajille (12-18-vuotiaiden / D-A-junioreiden / 6 lk.-toinen aste), joilta löytyy jo aikaisempaa kokemusta valmentamisesta. Aikaisempi koulutus on luonnollisesti eduksi lähdettäessä syventämään ajatuksia valmentamisesta.

Tavoite ja sisältö

II-Tason valmentajakoulutuksen tavoitteena on, että valmentaja hallitsee yksittäisen urheilijan kehittämisen osana lentopallojoukkuetta vuoden kestävällä jaksolla (suunnittelu, toteutus, arviointi/seuranta). Lisäksi tavoitteena on, että valmentaja hallitsee vuosi- ja kausisuunnittelun perusteet sekä pystyy tavoitteellisesti ja kokonaisvaltaisesti valmentamaan sekä ohjaamaan omia valmennettaviaan urheilulliseen elämäntapaan. Lisäksi valmentaja pystyy monipuolisesti käyttämään eri valmennuksen osa-alueita lajiharjoittelun, fyysisen harjoittelun ja pelin kehittämiseksi. Koulutus syventää valmennuksen perustietämystä aiemmilta koulutuskokonaisuuksilta ja luo mahdollisuuden soveltaa osaamistaan oman joukkueen valmennuksessa.

Toteutus

Koulutus koostuu neljästä lähijaksoista (4 x 3 pv pe-su) ja näiden välillä suoritettavista etätehtävistä. Koulutus kestää vuoden ja sen aikana eri osa-alueilta annetaan etätehtäviä kokeiltaviksi oman joukkueen kanssa, joten on hyvä tietää hyvissä ajoin, minkä joukkueen valmentajana tulet toimimaan tulevalla kaudella

Koulutuskokonaisuus käsittää 150 tuntia, josta 100 tuntia lähiopiskelua ja 50 tuntia etäopiskelua:

• Lajivalmennus 50 h
  • Fyysinen valmennus 30 h
  • Psyykkinen valmennus 15 h
  • Valmennuksen tukitoimet 20 h
  • Harjoittelun periaatteet 15 h
  • Valmentajana kehittyminen 20 h

Osallistujilta edellytämme myös Tekniikkakoulun suorittamista sekä III-luokan lentpallotuomarikoulutusta. Mikäli nämä ovat suorittamatta tai koulutukset ovat yli neljä vuotta sitten suoritettuja, tulee ne suorittaa joko ennen koulutusta tai koulutusvuoden aikana. Nämä koulutukset eivät sisälly III-Tason jaksojen hintaan. Tutustu tuomarikoulutukseen.

Kouluttajat

Lentopalloliiton kouluttajat sekä muut auktorisoidut kouluttajat ja asiantuntijat.

Demoryhmä

Koulutuksissa hyödynnämme demourheilijoita, joiden avulla on tarkoitus osoittaa/nostaa esiin yksilöiden valmiudet, harjoitusmallit, haasteet ja ratkaisut niihin.

Hinta

Koulutuksen hinta rakentuu itse koulutuksesta (195 euroa/jakso) ja osallistujan valitsemista palvelukokonaisuudesta (täysi-/puolihoito/päiväkävijä). Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta on 175,50 euroa/jakso.

Varalan Urheiluopiston hinnat/jakso:

• Täysihoito 353,00 €
    • Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta 333,50 €*
      • koulutus, tilat, majoitus, 2 x aamiainen, 2 x päivällinen, 2 x lounas, 1 x iltapala, 1 x kahvi
  • Puolihoito/päiväkävijä 321,40 €
    • Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta 301,90 €*
      • koulutus, tilat, 2 x päivällinen, 2 x lounas, 1 x iltapala, 1 x kahvi

Mahdolliset poikkeavuudet koulutusten hinnoissa johtuvat urheiluopistojen itsenäisestä hinnoittelupolitiikasta. Palveluidensa hinnoittelulla urheiluopistot ohjaavat vierailijoita valitsemaan täysihoitopaketin.

Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenalennus (10 %) lasketaan vain koulutuksen hinnasta (195 eur).