EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetI-Taso

I-Taso

I-Tason valmentajakoulutus (Lasten ja nuorten ohjaajakoulutus)
Tavoite ja sisältö

I-Tason valmentajakoulutuksen tavoitteena on, että valmentaja hallitsee yksittäisen harjoituskerran sekä lyhyen jakson (4-8 viikkoa) suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin lentopallojoukkueelle. Koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy valmentamaan lasten lentopallojoukkuetta (pieni kenttä) yksinään tai osana valmennustiimiä. Koulutuksen aikana eri valmennuksen osa-alueista käydään läpi perusteet ja keskitytään ominaisuuksien monipuolisen harjoittamiseen. Koulutus on erittäin käytännönläheinen ja salilla käytetään paljon aikaa. I-Tason koulutuksen tueksi sopivat erinomaisesti Aloittavan Ohjaajan Koulutus ja Tekniikkakoulu. Nämä kaksi koulutusta yhdessä I-Tason koulutuksen kanssa takaavat, etteivät ideat käytännön valmennustyössä lopu aivan heti kesken.

Toteutus

Koulutus koostuu kolmesta lähijaksoista (3 x 2 pv la-su) ja näiden välillä suoritettavista etätehtävistä. Koulutus kestää noin puolivuotta ja sen aikana eri osa-alueilta annetaan etätehtäviä kokeiltaviksi oman joukkueen kanssa, joten on hyvä tietää hyvissä ajoin, minkä joukkueen valmentajana tulet toimimaan tulevalla kaudella. Keväällä toukokuussa järjestetään ensimmäinen jakso ja syys-lokakuussa loput kaksi jaksoa.

Koulutuskokonaisuus käsittää 100 tuntia, josta 60 tuntia lähiopiskelua ja 40 tuntia etäopiskelua:

• Lajivalmennus 30 h
  • Fyysinen valmennus 15 h
  • Psyykkinen valmennus 10 h
  • Valmennuksen tukitoimet 10h
  • Harjoittelun periaatteet 15 h
  • Valmentajana kehittyminen 20h
Kouluttajat

Koulutuksen vetäjinä toimivat aluepäälliköt ja muut pätevät kouluttajat.

Kohderyhmä

I-tason valmentajakoulutus on suunnattu lasten ja nuorten (9-12-vuotiaiden / E-D-junioreiden / 3-6-luokkalaisten) ohjaajille/valmentajille.

Hinta

Koulutuksen hinta rakentuu itse koulutuksesta (165 eur /148,50 eur Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta) ja tilavuokrista, sekä mahdollisesti tarvittavista ruokailu- ja majoitustarpeesta. Alla olevat hinnat ovat suuntaa antavia esimerkkejä Tanhuvaaran sopimushinnoittelusta (2016).

• Täysihoitona 232 eur euroa/jakso/hlö. Kokonaishinta 696 eur
    • sis. koulutus, tilat, materiaali, ohjelmaan merkityt tarjoilut sekä todistus
    • majoitus sekä tulopäivän lounas, päivällinen ja iltapala sekä lähtöpäivän aamiainen ja lounas
  • Täysihoito/Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta 215,50 eur/jakso/hlö. Kokonaishinta 646,50 eur (etu 49,50 eur)
  • Puolihoitona (ns. päiväkävijä) 245 eur/jakso/hlö. Kokonaishinta 735 eur
    • sis. koulutus, tilat, materiaalit, lounas ja päivällinen, ohjelmaan merkityt tarjoilut sekä todistus
  • Puolihoito/Suomen Lentopallovalmentajat -kerhon jäsenhinta 228,50 eur/jakso/hlö. Kokonaishinta 685,50 eur (etu 49,50 eur)

Mahdolliset poikkeavuudet koulutusten hinnoissa johtuvat urheiluopistojen erilaisesta hinnoittelupolitiikasta. Puolihoidon (päiväkävijän) hinta, tässä esimerkissä, on kalliimpaa kuin täysihoitovaihtoehto. Palveluidensa hinnoittelulla urheiluopistot ohjaavat vierailijoita valitsemaan täysihoitopaketin.

Ilmoittautuminen

I-Tason koulutuksia järjestetään vuosittain eri alueilla ja ilmoittautuminen tapahtuu koulutuskalenterien linkkien kautta.