EtusivuValmennus & koulutusKoulutuksetAloittavan ohjaajan koulutus

Aloittavan ohjaajan koulutus

Tavoite ja sisältö

Aloittavan ohjaajan koulutus on jokaisen ohjaajan starttikoulutus. Koulutus pitää sisällään myös Tästä se alkaa -koulutuksen sisältöä ja materiaalit.

Aloittavan ohjaajan koulutuksen tavoitteena on tarjota perusteet lasten ohjaajana toimimiseen sekä erityisesti yksittäisen harjoituksen toteuttamiseen. Koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy hallitsemaan F-E-ikäisen (6-10-vuotiaat) juniorijoukkueen valmennusta ja ohjausta. Koulutuksen sisältö perustuu nimenomaan ohjaamiseen yleisellä tasolla, varsinaiset valmennuksen perusteet tarjotaan I-Tasolla ja lajitekniikoiden opettamiset käydään läpi Tekniikkakoulussa.

Teoriaosuus
  • Lasten liikunnan perusteet (ryhmänhallinta, pelisäännöt, taidon opettamisen vaiheet)
  • Ohjaaminen ja opettaminen
  • Harjoituksen tukitoimet
  • Harjoituksen suunnittelu
  • Mini-ikäisten säännöt sekä pelin kehittämisen vaiheet
  • Toimintapäivän toteuttaminen
  • Joukkueen ilmoittaminen sarjaan sekä lisenssi
Lajiosuus
  • Demoharjoite (perustekniikat sormilyönti, hihalyönti, ala-aloitus)
  • Mini-ikäisten säännöt käytännössä
  • Pelin kehittämistä käytännössä

Koulutukseen tehdään päivityksiä sekä sisältöön että materiaaleihin.

Toteutus

Koulutuksen kesto on 5-7 tuntia, josta teoriasuus on noin 2,5 tuntia ja perustekniikoihin painottuva lajiosi on 1,5 tuntia. Vuoden aikana järjestetään myös ns. koulutuksen Superviikonloppuja, jossa perjantaina Aloittavan ohjaajan koulutus ja lauantai-sunnuntai Tekniikkakoulu. Tällä päivität osaamisesti kerralla kuntoon!

Kouluttajat

Koulutuksen vetäjinä toimivat aluekehittäjät ja muut Lentopalloliiton auktorisoimat kouluttajat.

Kohderyhmä

Koulutus on erityisesti suunnattu lasten (6-10-vuotiaiden / F-E-junioreiden / 1-4-luokkalaisten) ohjaajille ja valmentajille.

Hinta

Koulutuksen hinta on 35 eur / osallistuja sisältäen koulutuksen, materiaalit sekä todistuksen.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen tapahtuu koulutuskalenterien linkkien kautta tai ilmoittautumalla suoraan kouluttajalle (ellei lomaketta ole saatavilla). Mikäli koulutuskalenterista ei löytynyt Sinulle sopivaa ajankohtaa tai paikkaa koulutukselle, ota yhteyttä oman alueesi aluekehittäjään. Aluekehittäjä antaa lisätietoja koulutuksesta ja voitte suunnitella yhdessä koulutuksen esimerkiksi omalle paikkakunnallesi.