EtusivuValmennus & koulutusAluevalmennus

Aluevalmennus – huippu-urheilun tukijalka

Suomi on maantieteellisesti jaettu viiteen alueeseen, jotka ovat Pohjois-Suomi, Länsi-Suomi, Itä-Suomi, Lounais-Suomi ja Etelä-Suomi.

Koko maan kattava alueellinen ja maakunnallinen nuorten katsastus- ja leiritystoiminta on pohjana lentopalloliiton huipulle tähtäävässä toiminnassa. Aluevalmentajien johdolla 12-13-vuotiasta lähtien kartoitetaan ja katsastetaan Suomen lentopalloilevien nuorten taso ja potentiaalisuus.

Seuravalmentajien ja aluevalmentajien yhteisnäkemyksellä kunkin alueen potentiaalisimmat pelaajat kutsutaan alueleireille harjoittelemaan ja pelaamaan, josta parhaat valitaan edustamaan omaa aluettaan C- ja B-nuorten aluejoukkueiden SM-turnauksiin maajoukkuevalmentajien katsastettaviksi. Aluejoukkueiden SM-turnaukset toimivat hyvänä tilaisuutena nähdä kerrallaan Suomen 100 lahjakkainta tyttöä ja 100 lahjakkainta poikaa. Turnaukset toimivat myös ikäluokkien maajoukkueiden katsastustilaisuutena.

Mikäli seurassasi pelaa miltä ominaisuudelta tahansa potentiaalisia ja innokkaita nuoria urheilijoita, ole aktiivinen ja ole yhteydessä oman alueesi aluevalmentajiin tai suoraan nuorten maajoukkuevalmentajiin.

Valmennuksen linjaukset

Aluevalmennuslinjaus 2013, C-tytöt