EtusivuSeurapalvelutSinettiseurat

Sinettiseurat

Sinetti on valtakunnallinen seuratoiminnan laatumerkki

Sinettiseurat tekevät arvokasta työtä lasten ja nuorten urheilun parissa. Laadukkaan toiminnan mahdollistavat aikuiset - vanhemmat, ohjaajat, valmentajat, seurajohtajat ja muut toimijat - jotka ovat tietoisia kasvatusvastuustaan ja esimerkkiroolistaan.

Lasten ja nuorten urheilussa tärkeää on ilo, innostus, oppiminen ja kehittyminen sekä kaveruus ja yhdenvertaiset mahdollisuudet osallistua. Sinettiseuratoiminnan tavoitteena on löytää seurassa yhteinen toimintatapa ja periaatteet, joilla laadukasta lasten ja nuorten toimintaa voidaan toteuttaa. Toimintaa määrittelevät sinettikriteerit.

Sinettiseurat ovat lasten ja nuorten urheilun kärkiseuroja. Ne ovat aktiivisia ja kehityshaluisia seuroja - lajiensa ja paikkakuntiensa parhaita! Sinetin saaminen on seuralle kunnia-asia, mutta se tuo seuralle myös vastuuta. Sinetti on lupaus laadusta.

Valon palvelut sinettiseuroille
  • Logon käyttöoikeus
  • Tyytyväisyyskysely
  • Varainhankintakeinoja ja yritysetuja
  • Koulutuksia sinettiseuroille
  • Sinettiseurojen somistetuotteet
  • Urheilun pelisäännöt
  • Joka toinen vuosi valtakunnallinen sinettiseuraseminaari
  • Aluekierrokset

Olympiakomitean sinettiseurasivut

Lentopalloliiton palvelut sinettiseuroille
  1. Sinettiseurojen auditointi
    Lentopalloliitto tarkastaa omat Sinettiseuransa ensin kerran kahdessa vuodessa ja sen jälkeen kolmen vuoden välein. Lajiliiton apuna auditoinneissa voi olla aluejärjestön edustaja.

2. Valtakunnallinen sinettiseminaari
    Lentopalloliitto maksaa yhden Sinettiseminaarin osanottajan osanottomaksun/seura ja matkakulut halvimmat matkustusmuodon mukaan. Lisäksi lentopalloliitto järjestää seminaariin lajikohtaisen ohjelman oman lajin seuroille.

3. Osaamisen kehittäminen
    Lentopalloliitto tarjoaa Sinettiseuroille vuosittain palvelua, joka kehittää seuran osaamista; koulutusetu, koulutustilaisuus, tai muu tapahtuma. Palvelutavat muuttuvat vuosittain.

Lisätietoja lentopalloliiton sinettiseuratoiminnasta:

Hanna Kanasuo