EtusivuMaajoukkueetPojatPojat U19 (99-00)

Pojat U19

Suomen alle 19-vuotiaat pojat (kuvassa) voittivat komeasti EM-karsintaturnauksen Itävallan Amstettenissa ja selviytyivät vuoden 2017 EM-kisoihin, jotka pelataan 22.-30.4. Unkarin Györissä ja Slovakian Puchovissa. Suomi pelaa alkulohkon Slovakiassa yhdessä isäntämaan sekä Romanian, Turkin, Ranskan ja Tshekin kanssa.

Molempien lohkojen kaksi parasta maata selviytyy välieriin, kolmoset ja neloset pelaavat sijoista 5-8. Näissäkin peleissä on panosta, sillä kisojen kuusi parasta kelpuutetaan 18.-27. elokuuta Bahrainissa järjestettäviin U19 MM-kisoihin. Unkarin lisäksi seitsemän maata saa puolestaan osanotto-oikeuden heinäkuun lopussa Györissa järjestettäviin Euroopan Nuorten Olympiafestivaaleihin (EYOF). Suomen EM-joukkue julkaistaan lähiaikoina.

EM-kisojen sivustolle pääset tästä linkistä.

Poikien U19 maajoukkueen haastajaleiri Kuortaneella 7.-9.2.2017

Poikien 1999-2000-syntyneiden maajoukkueen selviydyttyä ikäluokan EM-kisoihin, järjestetään haastajaleiri Kuortaneella niille pojille, jotka eivät ole valmennuskeskuksessa.

Valmentajina leirillä toimivat Pertti Honkanen sekä Petteri Laurila. Leirillä pelataan sekä harjoitellaan.

Haastajaryhmä

Fedor Ivanov Pielaveden Sampo