EtusivuMaajoukkueetIstumalentopallo

Istumalentopallo on osa Lentopalloliiton toimintaa

Istumalentopallo siirtyi osaksi Lentopalloliiton toimintaa vuoden 2018 alusta. Lentopalloliitto vastaa istumalentopallon kansallisesta ja kansainvälisestä kilpailutoiminnasta sekä istumalentopallon kansainvälisistä yhteyksistä ja jäsenyyksistä. Lentopalloliitto vastaa myös istumalentopallon naisten maajoukkueesta. Miehillä ei tällä hetkellä ole maajoukkuetoimintaa.

Lentopalloliitto vastaa taloudellisesti koko istumalentopallotoiminnasta ja liitto on myös Suomen Paralympiakomitean jäsen. Lentopalloliitto ja VAU tekevät yhteistyötä muun muassa istumalentopallon tiedottamisessa, rekrytointitoiminnassa sekä järjestävät lajikokeiluja ja -esittelyjä. Liitot nimeävät myös yhdessä lajin vastuuhenkilöt ja työryhmät.

Suomen naiset mukana MM-kisoissa

Suomen naisten istumalentopallomaajoukkue selviytyi ensi heinäkuun MM-kisoihin Hollantiin sijoittumalla 2017 EM-kisoissa neljänneksi.

MM-kisoihin osallistuu kaikkiaan 16 maata. Turnaus järjestään Hollannissa 13.-22.7.2018 ja pelikaupunkeja on viisi: Venlo, Eindhoven, Arnhem, Rotterdam ja Haag.

Suomi on ollut aiemmin naisten MM-kisoissa kolmesti, vuonna 2000 (2. sija), 2002 (3. sija) ja 2014 (8. sija).

Maajoukkueen ohjelma
Leirit