EtusivuKilpailuSuomen Cup 2017

Suomen Cup 2017

Suomen Cupin ilmoittautuminen on päättynyt. Cup käynnistyy esikarsinta- ja karsintaotteluilla, jotka pelataan pääosin syynkuun aikana. Cupin ensimmäinen kierros, jolla mukana on myös liigajoukkueita, pelataan yhtenä otteluna 1.11.2017 mennessä.

Puolivälierissä pelataan 2 ottelua; Naiset pelaavat  3.12.2017 ensimmäisen ottelun ja 6.12.2017 toisen ottelun. Miesten vastaavat pelipäivät ovat 10.12.2017 ensimmäinen peli ja 13.12.2017 toinen ottelu.

Miesten ja naisten puolivälierät pelataan kaksoisotteluina kahdesta voitosta. Ottelusta saatavien pisteiden (3-2-1-0) ollessa tasan, pelataan heti 15 pisteen "kultainen erä". Miesten puolivälierissä ottelupari määräytyy kaavion perusteella ja ottelujärjestys arvotaan. Naisten puolivälierissä sijoitetuille joukkueille (1-4) vastustaja arvotaan, samoin ottelujärjestys.

Finaalitapahtuma järjestetään 5.-7.1.2018 Turussa (sisältäen välierät M & N sekä M & N finaalit)

Finaalitapahtumassa välierien otteluparit arvotaan, samoin kotijoukkue sekä välierissä että finaalissa. Liitto määrittelee finaalitapahtumapäivien ottelujärjestyksen.

Mahdollinen esikarsintakierros pelataan 15.10.2017 mennessä (mahd. lisäkarsinta joukkuemäärän mukaan). Otteluparit määritellään maantieteellisesti 1.kierroksen miesten 16 joukkueen kaavioon ja naisten 8 joukkueen kaavioon.

Naisten 1. kierroksen 8 joukkueen kaavioon sijoitetaan suoraan 5 liigajoukkuetta. Liigan 4 parasta joukkuetta kaudelta 2016-2017 sijoitetaan kaaviossa suoraan puolivälierävaiheeseen. Miesten 1.kierroksen 16 joukkueen kaavioon sijoitetaan kaikki 11 liigajoukkuetta. Liitto päättää niitä edeltävien kierrosten pelijärjestelmästä.

Cupissa ennen puolivälieriä eri sarjatason joukkueiden kohdatessa alemmassa sarjassa pelaava joukkue on aina kotijoukkue. Mikäli joukkueet ovat samalla sarjatasolla, kotiottelu ratkaistaan arvalla. Mikäli 16 joukkueen miesten kaaviossa samat liigajoukkueet ovat kohdanneet aiemmalla kaudella Suomen Cupissa samalla sarjavaiheella toisensa, ottelupari pelataan käännetysti.

Maksut:

Mahdolliset esikarsinta ja karsintakierrokset 50€/ottelu (liigajoukkueet eivät mukana)  1.kierros,neljännesvälierät, puolivälierät, välierät ja finaali 170€/ottelu (liigajoukkueet mukana)

Mikäli miesten Cupissa alemman sarjatason joukkueita ei ilmoittaudu täyttä määrää, selviää 16 joukkueen kaavioon määritelty liigajoukkue suoraan puolivälieräkaavioon omalla paikalleen.
Mikäli naisten Cupissa alemman sarjatason joukkueita ei ilmoittaudu täyttä määrää, selviää 8 joukkueen puolivälieräarvontaan 1. kierrokselle sijoitettu liigajoukkue.
Ilmoittautuminen Suomen Cupiin tapahtuu liiton sarjailmoittautumissivujen kautta.

Ilmoittautuminen päättyi 8.9.2017 klo 23:59

Lisätietoja: