EtusivuKilpailuSuomen Cup 2016

Suomen Cup 2016

Katso finaaliviikonlopun otteluohjelma ja lippujen hinnat.

Suomen Cupin mahdolliset esikarsinta- ja karsintaottelut sekä ensimmäinen kierros, jolla mukana on myös liigajoukkueita, pelataan yhtenä otteluna.
Puolivälierissä pelataan 2 ottelua, 1. osaottelut pelataan 6.11.2016 (N) ja 13.11.2016 (M) sekä 2. osa-ottelut (M & N) 27.11.2016.
Finaalitapahtuma järjestetään 28.-29.1.2017 (sisältäen välierät M & N sekä M & N finaalit)Miesten ja naisten puolivälierät pelataan kaksoisotteluina kahdesta voitosta. Ottelusta saatavien pisteiden (3-2-1-0) ollessa tasan, pelataan heti 15 pisteen "kultainen erä". Miesten puolivälierissä ottelupari määräytyy kaavion perusteella ja ottelujärjestys arvotaan. Naisten puolivälierissä sijoitetuille joukkueille (1-4) vastustaja arvotaan, samoin ottelujärjestys
Finaalitapahtumassa välierien otteluparit arvotaan, samoin kotijoukkue sekä välierissä että finaalissa. Liitto/Liiga määrittelee finaalitapahtumapäivien ottelujärjestyksen yhdessä TV:n kanssa.
Mahdollinen esikarsintakierros on 5.10.2016 (mahd. lisäkarsinta joukkuemäärän mukaan). Otteluparit määritellään maantieteellisesti, myös miesten 16 joukkueen kaavioon ja naisten 1. kierroksen kaavioon.

Naisten 1. kierrokselle varataan NAISTEN liiton sarjojen joukkueille 3 paikkaa ja MIESTEN liiton sarjojen joukkueille 5 paikkaa. Liitto päättää niitä edeltävien kierrosten pelijärjestelmästä.
Cupissa ennen puolivälieriä eri sarjatason joukkueiden kohdatessa alemmassa sarjassa pelaava joukkue on aina kotijoukkue. Mikäli joukkueet ovat samalla sarjatasolla, kotiottelu ratkaistaan arvalla. Mikäli 16 joukkueen miesten kaaviossa samat liigajoukkueet ovat kohdanneet aiemmalla kaudella Suomen Cupissa samalla sarjavaiheella toisensa, ottelupari pelataan käännetysti.

Maksut:

Mahdolliset esikarsinta ja karsintakierrokset 50€/ottelu (liigajoukkueet eivät mukana)          1.kierros,neljännesvälierät, puolivälierät, välierät ja finaali 170€/ottelu (liigajoukkueet mukana)

Mikäli miesten Cupissa alemman sarjatason joukkueita ei ilmoittaudu täyttä määrää, selviää 16 joukkueen kaavioon määritelty liigajoukkue suoraan puolivälieräkaavioon omalla paikalleen.
Mikäli naisten Cupissa alemman sarjatason joukkueita ei ilmoittaudu täyttä määrää, selviää 8 joukkueen puolivälieräarvontaan 1. kierrokselle sijoitettu liigajoukkue.
Ilmoittautuminen päättyy 25.9.2016 klo 23:59

Lisätietoja: