EtusivuKilpailuSeurasiirrot ja farmisopimuksetSeurasiirrot kotimaassa

Pelaajasiirrot kotimaassa

15.5. mennessä pelaaja voi ilman perusteluja hakea seurasiirron vahvistusta liitolta, kuitenkin lähtö- ja tuloseuran kuittauksilla.
16.5.-31.1. tapahtuvissa edustusoikeuden siirtotapauksissa tarvitaan aina lähtöseuran suostumus sekä perustelut, mikäli pelaajan siirto ei ole tapahtunut yhteisellä sopimuksella.

Mikäli pelaaja on jo pelannut kuluvalla sarjakaudella, voidaan edustusoikeus samalle -kaudelle, toiseen seuraan  myöntää vain pelaajan sillä kaudella edustamalle tai sitä ylemmälle sarjatasolle, edellyttäen myös lähtö- ja tuloseuran suostumusta.

Nuorten sarjoissa D-nuoren siirtyessä pelaamaan C-nuoriin toiseen seuraan hänen tulee toimittaa seuraedustuksen muutos liittoon. Tästä ei tarvitse suorittaa kirjaamismaksua. Sen sijaan siirryttäessä C-nuorista saman tai ylemmän ikäluokan joukkueeseen, kirjaamismaksu tulee suorittaa.

Pelaajasiirtomääräykset ovat kilpailusääntöjen 18-25 §:ssä ja niitä täydentävissä sarjamääräysten kohdissa 10.4.

Kirjaamismaksu suoritetaan seurasiirtolomakkeen täytön yhteydessä. Maksut määräaikoineen ovat seuraavat:
15.5. mennessä tehdyt edustusoikeusmuutokset 45 euroa
16.5.-31.1. tehdyt edustusoikeusmuutokset 55 euroa
Jälkeenpäin toimitetut lisäselvitykset: 10 euron lisäkirjaamismaksu.

Lähtöseuran tulee antaa todistus edustusvapauden myöntämisestä viikon kuluessa pyynnön esittämisestä. Mikäli seuralla on ehtoja siirron myöntämiseksi ne tulee esittää ko. todistuksessa.

Seuraedustuksenmuutoslomake

Seuran sisäiset pelaajasiirrot

Pysyvä siirtyminen ylempään sarjaan
Pelaaja voi siirtyä saman sarjakauden aikana, pelattuaan seuransa alemmalla sarjatasolla ylemmällä tasolla pelaavaan joukkueeseen. Hänen on tarvittaessa korotettava lisenssinsä vastaamaan ko. sarjatasolla vaadittavaa lisenssiä.

Sisäinen, yhden pelin "pelaajalaina"
Pelaaja, joka kuuluu seuransa alemman tai masters-sarjan  joukkueeseen, voi kuluvan pelikauden aikana pelata yhden ottelun oman seuransa ylemmässä sarjassa pelaavassa joukkueessa, alemman sarjatason lisenssillään menettämättä oikeutta pelata alkuperäisessä joukkueessaan. Tästä "vierailusta" on tehtävä merkintä ko. pelin ottelupöytäkirjan huomautussarakkeeseen.

Kummassakin tapauksessa pelaajan siirtyminen voidaan tehdä vasta kun molemmissa sarjoissa on pelattu kaksi kierrosta.

Seurasiirtojen kirjaamismaksujen kohtuullistaminen

Mikäli seuraan tehdään saman aikaisesti useamman pelaajan seurasiirto, Liitto voi hakemuksesta (sarjamääräykset 10.4.) kohtuullistaa kirjaamismaksuja seuraavasti:

pelaajien määrä €/kpl
1-6 55,- 15.5. saakka 45,-
7-10 45,-
11-15 40,-
16- 35,-

Kohtuullistamisen edellytyksenä on, että hakemukseen liittyvistä pelaajista on kerätty yhteen exceliin samat tiedot kuin nettilomakkeella  tehtäessä ja maksetun kirjaamismaksun tosite on liitetty siihen mukaan. Hakemusta ei voi täydentää jälkikäteen vaan uusista seuraedustuksen muutoksista on tehtävä oma hakemus jos pelaajia on enemmän kuin kuusi. Yksittäiset edustusmuutokset tehdään seurasiirtotyökalulla.