EtusivuKilpailuSeurasiirrot ja farmisopimuksetNuorten kaksoisedustus- ja kehityspelaajasopimukset

Nuorten kaksoisedustus

Edellytyksenä nuoren pelaajan siirtymiselle kaksoisedustuspelaajaksi on, että hänen lähtöseurallaan ei ole asettaa hänen kehityksensä kannalta sopivaa aikuisten sarjatason tai hänen oman ikäluokkansa joukkuetta sarjoihin.
Kaksoisedustus on aina määräaikainen ja pelaajan edustusoikeus palautuu kauden päätyttyä hänen pysyvän oikeuden seuraansa.

Kehityspelaajan kaksoisedustussopimus

Kehityspelaajan kaksoisedustus voidaan kaudella 2017-18 tehdä 1997 tai myöhemmin syntyneen pelaajan kanssa.

Mikäli pelaaja ei ole aikaisempina kausina kuulunut emojoukkueen tai samalla tai ylemmällä sarjatasolla pelanneen eri joukkueen vakiokokoonpanoon, hän voi sopia Mestaruusliigassa, 1- tai 2-sarjassa pelaavan seuran kanssa kehityspelaajan kaksoisedustuksesta mikäli sen katsotaan antavan pelaajan kehityksen kannalta tärkeää kokemusta. Pelaaja voi siis pelata erikseen määritellyillä sarjatasoilla yhtä aikaa kahdessa eri aikuisjoukkueessa.  Pelaajalle voidaan tämän lisäksi vahvistaa normaalisti nuorten 2-edustussopimus.