EtusivuKilpailuSeurasiirrot ja farmisopimuksetKansainväliset seurasiirrot

Kansainvälinen seurasiirto

Lentopalloliiton sarjoissa joukkuetta saavat edustaa suomalaiset pelaajat ja ulkomainen pelaaja saatuaan siihen lähtömaansa liitolta luvan. Liiton yläsarjoissa (mestaruusliiga ja 1-sarja) luvaksi katsotaan ensisijaisesti FIVB:n ITC-siirtojärjestelmässä asianmukaisesti täytetty pelilupa. Mestaruusliigan ulkomaalaispelaajien edustusoikeus tulee olla FIVB:n tai CEV:n hyväksymä.

CEV:n ja FIVB:n välisen sopimuksen mukaisesti Euroopan sisäisissä siirroissa Suomen kolmanneksi korkeimmalle  ja sitä alemmille tasoille CEVin maksua ei tarvitse maksaa (siirtotyyppi ”no international rights”).

Euroopan ulkopuolelta tulevien pelaajien osalta maksuvapautus koskee vain niitä pelaajia, jotka eivät pelaa kansainvälisiä otteluita eivätkä saa minkäänlaista korvausta pelaamisestaan. Seuralla on velvollisuus esittää todisteet siitä, että edellä mainitut ehdot toteutuvat.

Ns. Alasarjoissa edustusoikeuden vahvistamisen edellytykset määritellään tapauskohtaisesti liittoon toimitettujen selvitysten perusteella.

FIVB:n sähköinen tietokanta toimii seurojen saamien tunnusten kautta. Mikäli seuralle ei näitä tunnuksia ole toimitettu, ota yhteyttä Jussi Jokiseen, johon voi kaikkiin kansainvälisiin pelaajaedustuksiin liittyvissä asioissa ottaa yhteyttä puh. 0405565434 email: jussi.jokinen(a)lentopalloliitto.fi

Kaikissa kv.siirroissa edellytetään kv-kirjaamismaksun suorittamista lentopalloliitolle. Lentopalloliiton KV-kirjaamismaksujen suuruudet ovat:

Mestaruusliiga 250 €, 1-sarja 150 €, 2-sarja 85 € ja muut sarjat 50 €.

Nämä kirjaamismaksut tulee maksaa Lentopalloliiton tilille Nordea FI16 2262 1800 0621 24.

Maksuvaluutta

Euroopan sisäisissä siirroissa maksu maksetaan CEV:in pankkitilille euroina (1.920€/1.440€) ja Euroopan Ulkopuolelta tulevien siirtojen osalta FIVB:n pankkitilille Sveitsin frangeina (2.000 Sfr/1.500 Sfr). Tilinumerot alla.

Ulkomaille siirtyvien pelaajien osalta Suomen Lentopalloliiton kansainvälinen kirjaamismaksu määräytyy CEV:n siirtolaskurin mukaan. Siirtolaskurin linkki löytyy osoitteesta: http://transfers.cev.lu/default.aspx

FIVB:n pankkiyhteys ja osoitetiedot ovat seuraavat:
saajan nimi:

Beneficiary:

Fédération Internationale de Volleyball (FIVB)

Chemin Edouard-Sandoz 2-4

1006 Lausanne

Bank account:

Banque Cantonale Vaudoise

Case Postale 300

CH-1001 LAUSANNE / Switzerland

Account: K 5380.20.63 (Clearing: 767)