EtusivuKilpailuMasters-sarjatMastersien lisenssit ja luettelointi

Lisenssi

Masterseilla (ent. veteraanit) on oma lisenssi, johon kuka tahansa, iästä riippumatta voi halutessaan ostaa edullisen vakuutuksen.

Sarjoissa M35-70 ja N35-60 pelaajilla tulee olla A1-, A2-, A3- tai masters-lisenssi.
HUOM!  Aluesarjoissa käytettävä A4-lisenssi ei käy masters-sarjoihin.  Jos sinulla on A4-lisenssi, ota yhteys anita.sandell(a)lentopalloliitto tai 044 7213803 selvittääksesi mahdollisuuden A4- ja masters-lisenssin erotuksen maksamiseen.

75 vuotta täyttäneiden miesten ja 65 vuotta täyttäneiden naisten ei tarvitse hankkia lisenssiä.  Heidän pelatessaan nuoremmissa sarjoissa lisenssiruutuun kirjoitetaan sana IKÄ.

Sarjoissa M75-84 ja N65-75 luettelointimaksua ei peritä, vaan lisenssien hinta sisältyy sarjamaksuun.
HUOM!  Vanhimmissa ikäluokissa lisenssi on pelaajan ikään sidottu siten, että miehissä 75 ja naisissa 65 vuotta täyttänyt tai vuonna 2018 täyttävä henkilö ei tarvitse lisenssiä pelatessaan niissä nuoremmissa ikäluokissa, joissa lisenssi vaaditaan.
Poikkeuksena sarjassa, johon ei vaadita lisenssiä, "alaikäisenä" pelaavan pelaajan ei tarvitse hankkia lisenssiä vaikka hänen ikänsä edellyttäisi sitä.

Lisää tietoa lisensseistä ja hinnoista lisenssisivuilta

Luettelointilomake

Jokaiselle SM-kisoihin ilmoittautuneen joukkueen yhdyshenkilölle lähetetään ennen kisoja joukkueen luettelointilomake tai linkkitieto mistä sen saa tulostettua ja johon kaikki kisoihin osallistuvat pelaajat tulee luetteloida.  Tämä luettelo täytetään kahtena kappaleena, joista toinen annetaan turnauksen järjestäjälle kisapaikalla ilmoittauduttaessa ja toinen aina pelin alussa ko. ottelun kirjurille.

Eri sarjojen luettelointilomakkeet ovat mastersien lomakesivulla

Kaksoisedustukset ja seurasiirrot, katso ohjeet  ja määräajat