EtusivuKilpailuLisenssitUsein kysytyt kysymykset
1. Lisenssimaksun korotus

Jos olet maksanut esim. väärän lisenssin tai korottanut tuomariluokkaasi, käytä lisenssin korottamiseen lisenssien korotusautomaattia.
Lisenssin korotusautomaatti löytyy yksittäisen lisenssin verkko-ostopalvelun sivulta kaksi.

Ensimmäisellä sivulla täytetään henkilön tiedot normaalisti ja sivun kaksi keskivaiheilla tulee näkyviin lisenssien korotusautomaatti . Rivillä näkyy jo maksettu lisenssi ja rivin lopussa on pudotusvalikko, josta valitaan haluttu lisenssi.

Palvelu muodostaa viimeiselle sivulle laskun, joka on aiemmin maksetun lisenssin ja korotettavan lisenssimaksun erotus.

Yllä oleva toimenpide edellyttää, että ensimmäinen maksusuoritus on jo kirjautunut Sporttirekisteriin.

Muissa tapauksissa yhteydenotto lisenssit(at)lentopalloliitto.fi.

2. Jos haluan irtisanoa lisenssiin sisältyvän vakuutuksen

Lisenssiin sisältyvä vakuutus irtisanotaan aina vakuutusyhtiöstä. Lentopalloliiton lisenssivakuutukset ovat OP Vakuutuksessa. Vapaamuotoinen viesti lähetetään osoitteeseen urheiluvakuutukset(at)op.fi

Viestistä tulee käydä ilmi seuraavat asiat:
- lajiliitto
- seura
- henkilön nimi ja täydellinen henkilötunnus
- lisenssin maksupäivä, viitenumero ja summa

OP Vakuutus veloittaa aina vakuutusajasta minimissään 16,00. Sporttiturvan tuoteseloste sivu 2.

OP Vakuutus ilmoittaa aina vakuutuksen irtisanojalle ja kyseisen lajiliiton lisenssirekisterin hoitajalle,
minkä summan lajiliitto palauttaa lisenssin vakuutusosuudesta.

3. Olen maksanut lisenssin ilman viitenumeroa

Ota yhteys lisenssit(at)lentopalloliitto.fi.
Kirjoita viestiin henkilön tiedot kenelle lisenssi on tarkoitettu, henkilön syntymäaika, jos kyseessä on vakuutukseton lisenssi, täydellinen henkilötunnus, jos kyseessä on vakuutuksellinen lisenssi sekä henkilön postiosoite. Tarkka lisenssin maksupäivä, summa ja maksajan nimi sekä seuratieto.

4. Lisenssimaksuni ei ole kirjautunut seurakohtaiselle lisenssilistalle

Huomioithan, että lisenssimaksun kirjautuminen seurakohtaiselle lisenssilistalle, maksupäivästä kestää 2-5 pankkipäivään maksusta (ei viikonloput). Mikäli lisenssi ei kirjaudu seurakohtaiselle lisenssilistalle, maksussa saattaa olla kyseesssä joku ongelma; lisenssi on maksettu ilman viitettä, väärällä summalla, ilman viitenumeroa, väärälle tilille, toisen henkilön viitenumerolla tai jokin muu ongelma. Kaikissa näissä tapauksissa tulee olla yhteydessä Lentopalloliittoon, lisenssit(at)lentopalloliitto.fi