EtusivuKilpailuLisenssitPelaajalisenssit

Pelaajalisenssit

Pelaajalisenssi (pelaajaluettelointi) vaaditaan jokaiselta pelaajalta, joka osallistuu Suomen Lentopalloliiton ja sen alueiden järjestämään sarjatoimintaan ja turnauksiin.

Miesten Mestaruusliigassa, 1-, 2-, 3-sarjoissa, naisten Mestaruusliigassa, 1- ja 2-sarjoissa sekä alueiden kilpasarjoissa (miesten 4- 5-sarjat, naisten 3-4 -sarjat) nuorten ja masters sarjoissa pelaajat on luetteloitava.

Luettelointi suoritetaan Suomisport -palvelun kautta Liiton ennen sarjakauden alkua, seuroille toimitettujen ohjeiden mukaisesti, jolloin pelaajien henkilötietojen päivitys tapahtuu automaattisesti samassa yhteydessä.

Jos urheilijan ja urheiluseuran välillä on sovittu, että urheilija saa urheilemisesta kalenterivuodessa tai pelikaudessa veronalaista palkkiota vähintään urheilijoiden eläketurvan ja tapaturmaturvan järjestämisesta annetussa asetuksessa säädetyn määrän; seuran on järjestettävä hänelle vakuutuksella eläke- ja tapaturmaturva edellä mainitun asetuksen mukaisesti (tämä vakuutus korvaa lisenssivakuutuksen).

Paikallissarjoihin voi osallistua joukkue, joka ei ole rekisteröidyn seuran joukkue.

Jos et löydä seurasi nimeä hankkiessasi lisenssiä verkko-ostopalvelun kautta; rekisteröi itsesi pelaajaksi aa seurattomat 'seuraan'.

Kaikki pelaajat hankkivat pelaajalisenssin Suomisport -palvelun kautta

Eri lisenssivaihtoehdot 2017-18, pelaajat

A-ikäinen nuori lunastaa pelaamansa korkeimman sarjatason mukaisen lisenssin.
A-ikäinen nuori, joka pelaa vain A-nuorten SM-sarjoja, lunastaa A3-lisenssin.
Jos A-ikäinen nuori pelaa esim. 2-sarjaa, hän lunastaa A2-lisenssin.

B-ikäisillä ja sitä nuoremmilla pelaajilla vakuutuspakko pelattaessa Lentopalloliiton sarjoissa. B- ja C-ikäisten lisensillä pelaaja voi pelata myös kaikilla aikuisten sarjatasoilla.
Nuorille voidaan lunastaa myös vakuutukseton lisenssi, jolloin lisenssiä hankittaessa järjestelmään tulee päivittää pelaajan oman vakuutuksen tiedot.

Sporttiturvan (määräaikainen urheiluvakuutus) tuoteseloste 2017-18, pelaajat