EtusivuBeach volleySnow volley

Snow volley

Snow volley eli lumilentis on talvinen muunnelma beach volleysta. Lajissa on jo parin vuoden ajan pelattu Euroopan Touria, mutta lajin ensimmäiset EM-kisat pelataan keväällä 2018 Itävallassa. Pelipaikkoina 22.-25. maaliskuuta ovat Wagrain-Kleinarl ja Flachau, joka on myös lajin syntysijoja.

EM-kisoihin pääsee mukaan 16 mies- ja 16 naisjoukkuetta. Palkintorahaa on jaossa molemmissa sarjoissa 10 000 euroa. Euroopan Lentopalloliitto CEV panostaa lentopallon ja beach volleyn ohella myös snow volleyhin, jonka suosio varsinkin Keski-Euroopassa lisääntyy koko ajan. Siitä toivotaan joskus tulevaisuudessa jopa lajia talviolympialaisiin.

Suomessakin lajin toimintaa käynnistellään. Kouvolan Lentopalloilijat -57 järjesti helmikuussa 2017 Täydenkuun snow volley -turnauksen Käyrälammella. Sopivia snow volleyn tapahtumapaikkoja voisivat olla myös hiihtokeskukset.

Lisätietoja

European Tour: http://www.cev.lu/SnowVolley-Area/SnowVolley_3BOX.aspx?ID=1016&mID=100&sID=0&pID=0&chID=0&phaseID=0&champID=0&Mod=

EM-kisat: http://www.snowvolleyball.at/en