EtusivuBeach volley

Olympiaurheilua ja rentoa hauskanpitoa

Beach volley eli biitsi on saavuttanut suuren suosion sekä vauhdikkaana olympialajina että rentona hauskanpitona. Laji sai olympiastatuksen Atlantan kisoissa 1996. Beach volleysta onkin tullut yksi kesäkisojen suosituimmista lajeista. Kesäinen laji tunnustetaan nopeatempoiseksi ja haastavaksi pallopeliksi, jossa olosuhteet vaikuttavat oleellisesti pelin kulkuun. Useat sisähallit mahdollistavat myös lajin ympärivuotisen harrastamisen. Beach volley sopii erinomaisesti kaikenikäisille ja -tasoisille pelaajille.

Nyströmit EM-pronssilla 2010 (kuva: CEV)

Emilia ja Erika Nyströmiä voidaan pitää suomalaisen beach volleyn uranuurtajina. "Nysset" toivat lajin kansan tietoisuuteen pelaten kansainvälisellä huipulla peräti 15 vuotta. Muuramelaislähtöiset kaksostytöt osoittivat, että kovalla työllä, intohimolla ja lajirakkaudella voi Suomestakin nousta beach volleyn huipulle. Nyströmit voittavat kaksi kertaa nuorten Euroopan mestaruuden sekä saavuttivat kertaalleen aikuisten EM-pronssia. Nyströmit pitävät hallussaan harvinaista ennätystä. He ovat pelanneet yhdessä peräti 157 FIVB:n turnausta!

Riikka Lehtonen ja Taru Lahti (kuva: FIVB)Riikka Lehtonen ja Taru Lahti hakivat paikkaa elokuussa 2016 pidettäviin kesäolympialaisiin, mutta karsiutuivat Riosta Norjassa pelatussa Continental Cupissa. Pari on harjoitellut ammattimaisesti jo vuosia päävalmentaja Kai Liukkosen johdolla. Kaksi viime kautta ovat osoittaneet, että oikealla tiellä ollaan - Lehtonen ja Lahti jäivät vain kertaalleen pääsarjan ulkopuolelle pelaamissaan FIVB:n World Tourin turnauksissa.

Katso myös nämä

Biitsiä vaikka pilkkihaalareissa

Fyysistä rasitusta, ulkoilmaa ja rentoa fiilistä. Montaa lajia harrastanut aktiiviliikkuja Annika Varjonen jäi koukkuun biitsiin.

Tapahtumakalenteri kertoo missä pelataan

Tutustu tapahtumakalenterin monipuoliseen tarjontaan.

Beach volleyssa mukana