Aluepäälliköt

Aluepäälliköt seuratoiminnan tukena

Lentopalloliiton aluepäälliköt toimivat eri maakunnissa pääosin nuoriso- ja seuratoiminnan kehittämiseksi. Aluepäälliköt tekevät yhteistyötä alue- ja maakuntajaostojen sekä liiton seurapalveluryhmän ja SLU:n aluejärjestöjen kanssa. Yhteistyö on jatkuvasti tiivistynyt myös Nuori Suomi ry:n ja Suomen Valmentajien kanssa. Tavoitteena on osaavan verkoston kehittäminen ja hyödyntäminen.

Aluepäälliköt järjestävät muun muassa Aloittavan Ohjaajan koulutuksia ja seura- ja maakuntailtoja sekä organisoivat ja toteuttavat Tekniikkakoulutuksia ja tapahtumapäiviä. Oleellisia toimintoja seuratoiminnan kehittämisessä ovat Seuratoiminnan Laatuarvioinnin markkinointi ja kehittäminen sekä kokemuspankkitalletusten tallentaminen. Myös opettajien koulutustilaisuudet sekä koululentopallovierailut ja -tapahtumat kuuluvat aluepäälliköiden toimenkuvaan. Power Cupin markkinointi ja apu käytännön toteutuksessa on perinteisesti tärkeä osa toimenkuvaa.

Jossain määrin aluepäälliköt toimivat myös beach volleyn ja harrastelentopallon parissa.

Aluepäälliköt työskentelevät valtakunnallisesti periaatteessa varsin samankaltaisesti. Painopisteet voivat vaihdella erityisosaamisen puitteissa. Lisätietoja saat alueesi/maakuntasi aluepäälliköltä.

Terveisin Seurapalvelutiimi