Seurapalvelut

Seurapalvelutoimialan sisältö

Seurapalvelujen tavoitteena on parantaa lentopalloseurojen toimintaedellytyksiä ja toimintatapoja sekä lisätä seuroissa toimivien henkilöiden osaamista. Lisäksi tavoitteena on saada lisää harrajstajia lajin pariin.

Liiton organisoimat koulutukset keskittyvät ohjaaja- ja valmentajakoulutusten lisäksi myös seuratoimijoiden koulutukseen. Liitto ohjaa seurojen toimintaa erilaisin kannustimien kuten sinettiseuratoiminnan ja seuratoiminnan laatuarvioinnin kautta.

Tavoitteet

1. Ammattimaisemmin johdetut ja resurssoidut seurat.
2. Ohjaaja- ja valmentajakoulutuksen kehittyminen.
3. Lisätä junioripelaajien lisenssi- ja joukkuemääriä.

Tukevat toiminnot

1. Alue- ja maakuntajaostojen toiminnan tukeminen ja kehittäminen.
2. Tehdään SLU-alueiden kanssa parempaa yhteistyötä.

Uutisia

Seuratuen hakuaika muuttuu aikaisemmaksi (22.10.)

OKM:n seuratuen hakuaika muuttuu aikaisemmaksi. Hakuaika on jo 3.11.-12.12.2014.

Lentopallon fyysinen harjoittelu - Pro HVT koulutus Tampereella 15.-17.8.2014 (15.5.)

Aikuisten ja nuorten lentopallomaajoukkueissa on useiden vuosien ajan panostettu ammattimaiseen ja yksilölliseen fyysiseen harjoitteluun hyvin tuloksin. Tampereella elokuussa järjestettävä Pro HVT antaa mahdollisuuden tutustua tarkemmin tähän toimintaan niin teoriassa ja kuin käytännössäkin. Koulutus sopii kaikille valmentajille sekä lentopallon fyysisestä harjoittelusta kiinnostuneille.

Fortum Tutor -ohjelma käynnistyy (9.5.)

Lentopallon lasten ja nuorten valmennus ottaa jälleen yhden harppauksen eteenpäin, kun valtakunnallinen Fortum Tutor -ohjelma pyörähtää käyntiin.