Liitto

Suomen Lentopalloliitolla on elinvoimaista, tuloksellista paikallista toimintaa toteuttava seuraverkosto. Lentopalloliitto tekee eettisesti kestävää nuorisotyötä, saavuttaa pysyvää menestystä aikuisten huippu- ja kilpaurheilussa sekä tarjoaa laadukasta harrastustoimintaa elämänkaaren eri vaiheisiin. (Lentopalloliiton strategia, hyväksytty 29.11.2009 liittokokouksessa.)

Lentopallo on suomalaisten yhdeksänneksi eniten arvostama urheilulaji (3.3.)

Lentopallo on noussut komeasti yhdeksänneksi suomalaisten eniten arvostamien urheilulajien listalla. Taloustutkimuksen tekemän Sponsorointi & urheilun arvomaailma -tutkimuksen mukaan suomalaisten eniten arvostamat urheilulajit ovat jalkapallo, yleisurheilu ja jääkiekko.

Haku päättyy 16.2. - Fortum Tutor -ohjelmasta apua junnuvalmennukseen (10.2.)

Lentopalloseurojen juniorivalmennukseen tulee uutta apua ja tukea Fortum Tutor -ohjelmasta, jonka näyttävä lähtölaukaus järjestettiin Helsingissä 10.1. Jalkapallossa Fortum Tutor -ohjelma on toiminut jo vuodesta 2009 alkaen hyvällä menestyksellä.

2016 Power Cup -turnauspaikkakunnan järjestelyoikeuksien haku on avattu (29.1.)

Power Cup on maailman suurin lasten ja nuorten lentopallotapahtuma. Tapahtuma kiertää vuosittain viidellä eri alueella. Vuoden 2016 turnauksen paikallisjärjestelyoikeuksia voivat ensisijaisesti hakea lounaisen alueen (Varsinais-Suomi, Satakunta, Pirkanmaa ja Kanta-Häme) jäsenseurat.

Joukkuepelit yhdistivät voimansa paremman pelin puolesta (20.1.)

Suomen suurimmat joukkuepelit ja voimistelu liikuttavat seuratoimintojensa kautta yli miljoonaa suomalaista. Näiden lajien viime aikojen vahvaan nosteeseen kirjoitetaan nyt uusi luku: lajien yhdessä rakentama menestyssuunnitelma.