Tulospalvelu

Edellisten kausien tulokset löydät tästä:

TULOSTEN LÄHETTÄMINEN UUDISTUU.

TULOSTEN LÄHETTÄMINEN UUDISTUU.

7.1.2015

Tulosten lähettämistä on kehitetty syksyn aikana luomalla palvelu, jolla voi lähettää tulokset ilman sähköpostia tai tekstiviestiä. Palvelu on testattu ensin yhdessä B-poikien poolissa, sitten kaikissa A-ikäisten pooleissa ja vuoden 2015 alkaessa se otetaan käyttöön kaikissa sarjoissa. Palvelu on suunniteltu mobiilikäyttöön, jotta tuloksia on vaivatonta syöttää samantien jo pelipaikalla. Palvelu toimii myös tietokoneelta.

Palvelun käyttäminen

1. Valitse Sarja-kohdasta oikea sarja. Tärkeää valita oikea sarja!

2. Syötä pelatun ottelun numero

3. Paina ”Hae”-painiketta ottelun löytämiseksi palvelusta

4. Tarkista, että haetun ottelun sarjataso ja päivämäärä täsmäävät syötettävään otteluun

5. Tarkista ottelun selite

6. Syötä erät. Tarkista, että erät tulevat merkittyjen joukkueiden kohdalle oikein päin.

7. Syötä eräpisteet. Tarkista, että pisteet menevät oikein päin.

8. Tallenna/lähetä ottelutulos Kun ottelutulos on tallennettu tulospalveluun, palvelu kuittaa lähetyksen onnistuneen.

Kyseisen kuvan esimerkissä ottelun tulos on jo aikasemmin syötetty, jolloin ottelulla on jo tulos tietokannassa. Normaalissa syöttötilanteessa erät ja eräpisteet ovat tyhjiä-

Tarkennuksia

1. Sarjaksi valitaan se sarja, jonka tulospalvelun otteluohjelmasta ottelu löytyy. Näitä sarjoja ovat:

1.1 Liiton aikuisten sarjat

1.2 Liiton nuorten sarjat

• A-C-ikäisten valtakunnalliset sarjat (SM-sarja, 1-sarjat, aluesarjat)

1.3 Alueelliset sarjat

• D-F-ikäisten sarjat
  • aluemestaruussarjat
  • maakuntasarjat
  • tiikerisarjat
  • muut alueelliset/maakunnalliset sarjat
  • alueelliset aikuisten sarjat
    • miesten 4-5-sarjat (runko-, nousu-, karsinta-, jne. sarjat)
    • naisten 3-4-sarjat (runko-, nousu-, karsinta-, jne. sarjat)
    • maakuntasarjat
    • harrastesarjat
    • paikallissarjat
    • muut alueelliset/maakunnalliset sarjat

1.4 Liiton veteraanisarjat

• M35 ja M55 sarjojen alkukarsinnat

5. Selite kertoo ottelun tilan tällä hetkellä. Mahdollisia tiloja on neljä:

• Syötä ottelun tulos: Ottelu on ajankohtainen ja sen tuloksen voi syöttää ja lähettää.
  • Ottelu on tulevaisuudessa: Otteluun pitää olla aikaa alle 7 vrk, jotta sen tuloksen voi syöttää. Tarvittaessa ota yhteyttä sarjanhoitajaan.
  • Ottelua ei löydy: Kyseisellä ottelunumerolla ei ole ottelua tai valittuna on väärä sarja. Tarkista ottelunumero ja sarja.
  • Ottelulla on jo tulos: Kyseisellä ottelunumerolla on tulos jo lähetetty. Tarkista ottelunumero ja sarja. Jos olemassa oleva tulos ei ole oikea, ota yhteyttä sarjanhoitajaan.

8. Tulos lähtee tulospalveluun, kun painat ”Tallenna tulos”-painiketta. Jos painike ei ole aktiivinen, se voi johtua muutamasta syystä:

• Erämäärä ei ole oikea suhteessa eräpisteisiin
  • Eräpisteissä ei ole kahden pisteen eroa

9. Kun tulos on lähetetty onnistuneesti, palvelusta tulee kuittaus ”Ottelun 1888 tulos on tallennettu”. ”OK”-painikkeella pääsee syöttämään toisen ottelun tuloksen.

LÄHETÄ TULOKSET TÄSTÄ>>>

Ohje tulosten ilmoittamisesta tulospalveluun

Tulokset ilmoitetaan tulospalveluun oheisen ohjeen mukaan.  Pilkkujen ja välilyöntien tulee olla oikein.  Mikäli tulos ei päivity, ilmoittakaa se omien sarjojenne sarjanhoitajalle sähköpostilla siinä muodossa kuin olette lähettäneet sen tulospalveluun.

HUOM!  Liiton aikuisten sarjojen aluetunnus on aina AIK, riippumatta siitä, pelataanko peli Oulussa, Tampereella tai Helsingissä.  Alueiden sarjojen tuloksia ilmoitettaessa käytetään alueiden omia aluetunnuksia.

Ohje 1-sarjan seuroille tulosten päivittämisestä teksti-tv:lle

Kotijoukkue vastaa tuloksen ilmoittamisesta jokaisen erän jälkeen ja ottelun päätyttyä lentopalloliiton tulospalvelun hoitajille, jotka päivittävät tulokset Ylen Teksti-TV:n ruudulle ja myös lähettävät tulokset ja sarjataulukot Suomen Tietotoimistolle, joka levittää ne kaikkiin muihin tiedotusvälineisiin.

Kotijoukkue lähettää jokaisen erän jälkeen tuloksen tekstiviestillä numeroon 0400 60 30 69

Malli: Kotijoukkue-Vierasjoukkue 25-15, seuraava eli toinen erä 25-15, 25-19 jne.

Aiempien kausien tulokset  löytyvät kausittain tältä sivulta.  Alueiden sarjoihin pääset valitsemalla ensimmäisestä alasvetovalikosta haluamasi alueen.