Seurasiirrot, farmisopimukset

Kauden 2013-2014 viimeinen mahdollinen siirtopäivä on 31.1.2014

15.5 jälkeen tapahtuvien edustusoikeusmuutosten tekeminen seurasta toiseen onnistuu vain lähtö- ja tuloseuran keskinäisellä sopimuksella. Kaikkien edustusoikeusmuutosten viimeinen mahdollinen tekopäivä on 31.1.2014

Kirjaamismaksu  16.5.2013- 31.1.2014 tehdyissä muutoksissa 50€.

Pelaajasiirrot kotimaassa

Pelaajien edustusoikeuteen tehtävät muutokset tulee kaudella 2013 - 2014 tehdä 15.5.2013 mennessä. ( Ei koske SM-liigaa)

Tämän jälkeen, kuitenkin viimeistään 31.1.2014 tapahtuvissa edustusoikeuden siirtotapauksissa tarvitaan aina lähtöseuran suostumus sekä seuraavat perusteet:

1. pelaaja ei ole edustanut mitään seuraa kuluvalla sarjakaudella, tai

2. pelaaja siirtyy hänestä riippumattomista syistä pitkähköksi aikaa toiselle paikkakunnalle ja hänen mahdollisuutensa edustaa seuraansa tämän johdosta vaikeutuvat oleellisesti, tai

3. on olemassa jokin muu edellä mainittuihin syihin rinnastettava erittäin painava syy, jonka vuoksi pelaajan mahdollisuus edustaa lähtöseuraansa vaikeutuu tai

4. Lähtö- ja tuloseura ovat sopineet pelaajan pelaamisesta yhteisellä sopimuksella

Mikäli pelaaja on kuluvalla sarjakaudella edustanut seuraa, voidaan edustusoikeus samalle sarjakaudelle myöntää vain pelaajan jo kaudella edustamalle tai sitä ylemmälle sarjatasolle sekä edellyttäen lähtö- ja tuloseuran suostumusta.

Edustusoikeusmuutosten kirjaamismaksu on15.5. mennessä tehdyissä muutoksissa 45€ lukuunottamatta veteraanien 2-edustusta, jonka kirjaamismaksu on 20€. 16.5.2013 - 31.1.2014 tehdyissä siirroissa, kirjaamismaksu on 50 €.

Tapaukset jolloin pelaajasiirtoa ei tarvitse tehdä ja kirjaamismaksua maksaa:

• Juniori-ikäluokissa ennen C-ikäluokkaan siirtymistä.
  • Jos pelaaja ei ole yhteen täyteen kauteen edustanut (käynyt kentällä) mitään seuraa lentopalloliiton sarjoissa (aikuiset, nuoret, veteraanit).
  • Mikäli seura EI osallistu yhdelläkään joukkueella (lentopallotoiminnan tilapäinen tai pysyvä lopettaminen) virallisiin aikuisten, nuorten tai veteraanien sarjoihin kaudella, jolle siirtoa haetaan, ei kirjaamismaksua tarvitse suorittaa. Pelaajasiirtolomake on kuitenkin täytettävä jos pelaaja on kahden edellisen kauden aikana edustanut lähtöseuraansa.

Kirjaamismaksut tulee suorittaa tilille FI16 2262 1800 0621 24

Kotimaan pelaajasiirrot jaetaan seuraavasti:

Pelaajasiirto, jolla pelaajan edustusoikeus siirtyy pysyvästi tuloseuraan.

Pelaajalaina, jolla pelaajan edustusoikeus aikuissarjoissa siirtyy määräajaksi tuloseuraan.

Kaksoisedustus, jolla pelaajan (juniori/veteraani) edustusoikeus voi olla vähintään kahdessa seurassa yhtä aikaa, toisessa juniori/veteraanisarjoissa ja toisessa aikuisten sarjoissa.

Kaudella 2013 - 2014 A-nuorten sarjoissa voi olla 2 ja B- C-nuorten sarjoissa vain 1 kaksoisedustuspelaaja / joukkue

Kehityspelaajan kaksoisedustus, jolla 1993 tai myöhemmin syntyneen pelaajan edustusoikeus voi olla kahdessa aikuisjoukkueessa siirtolomakkeella määritellyillä sarjatasoilla (yksi tai kaksi seuraa) yhtä aikaa. Pelaajalle voidaan tämän lisäksi vahvistaa myös nuorten 2-edustus normaalisti.

Farmisopimus, jolla emo- ja farmijoukkueen pelaajat voivat edustaa yhtä aikaa molempia seuroja aikuissarjoissa tietyin farmisopimussäännön mukaisin rajoituksin.

Huom ! Farmijoukkuesopimuksen alaisia siirtoja tehtäessä tulkitaan SM-liigan ja naisten 1-sarjan ylä- ja alajatkosarjat runkosarjakauteen kuuluviksi, jolloin pääosin emojoukkueessa pelanneiden pelaajien osallistumisoikeus farmijoukkueen peleihin päättyy jatkosarjojen päättyessä.

Katso kilpailusäännöt § 18 ja 19.

Kaikkiin pelaajaedustuksiin liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä kilpailupäällikkö Jari Lankiseen puh. 044 0404890 tai jari.lankinen(at)lentopalloliitto.fi