EtusivuTapahtumatEM-karsinnat 2018-2019

Elokuussa kolme EM-karsintaottelua Suomessa

Suomen miehet ja naiset pelaavat paikasta vuoden 2019 EM-kisoihin elokuussa ja ensi vuoden tammikuussa järjestettävissä EM-karsinnoissa. Elokuussa nähdään Suomessa yksi miesten EM-karsintaottelu Helsingissä ja kaksi naisten EM-karsintaottelua, ensimmäinen  Salossa ja toinen Helsingissä samana päivänä miesten kanssa.

Suomen miesten ottelut

La 18.8. klo 19.00 Ikast: Tanska-Suomi
Ke 22.8. klo 20.00 Helsinki: Suomi-Romania
Su 26.8. klo 18.00 Craiova: Romania-Suomi
La 5.1. tai su 6.1. Suomi-Tanska

Suomen naisten ottelut
Ke 15.8. klo 19.00 Tallinna: Viro-Suomi
La 18.8. klo 17.00 Salo: Suomi-Tshekki
Ke 22.8. klo 17.00 Helsinki: Suomi-Ruotsi

La 25.8. klo 17.00 Uumaja: Ruotsi-Suomi
La 5.1. Praha (alustavasti): Tshekki-Suomi
Ke 9.1. Suomi-Viro

Osta pääsyliput tästä

Salo

EM-kisoissa ensimmäistä kertaa 24 maata

Vuoden 2019 miesten ja naisten EM-kisoissa on mukana ensimmäistä kertaa 24 maata. Kummatkin EM-kisat järjestetään neljässä maassa. Miesten kisat ovat Ranskassa, Sloveniassa, Belgiassa ja Hollannissa, kun taas naisten kisat järjestetään Turkissa, Puolassa, Unkarissa ja Slovakiassa. Kaksitoista maata selviytyy suoraan molempiin EM-kisoihin ja kaksitoista maata tulee karsintojen kautta.

Isäntäjoukkueiden lisäksi miesten kisoihin pääsevät suoraan edellisten EM-kisojen perusteella Venäjä, Saksa, Serbia, Italia, Bulgaria, Tshekki, Puola ja Turkki. EM-karsintoihin osallistuu 26 maata seitsemässä lohkossa, joista viidessä on neljä ja kahdessa kolme maata. Kaikkien lohkojen voittajat ja viisi parasta toiseksi sijoittunutta maata selviytyvät kisoihin.

Naisten EM-kisoihin pääsevät järjestäjämaiden lisäksi suoraan Serbia, Hollanti, Azerbaidzhan, Italia, Venäjä, Valko-Venäjä, Saksa ja Bulgaria. 24 maan EM-karsinnat pelataan kuudessa neljän joukkueen lohkossa, joista kaikista kaksi parhaiten sijoittunutta maata pääsee EM-kisoihin.