EtusivuPelaamaanTaitomerkit

Taitomerkit

Taitomerkki -sarja on kehitetty lisäämään lasten perusliikuntataitoja ja monipuolistamaan lasten ja nuorten liikuntaa.

Taitosarja sisältää kaksi eri tasoa:

• Taitomerkki 1
    Temput on suunnattu ensisijaisesti 6-8 -vuotiaille, mutta osa sisällöistä sopii myös nuoremmille ja osa vanhemmille lapsille. Temput ovat pääosin yksittäisiä perusliikkeitä.
  • Taitomerkki 2
    Temput on suunnattu ensisijaisesti 7-10 -vuotiaille. Taitomerkki 2:ssa temput ovat jo kahden tai useamman perusliikkeen yhdistelmiä tai haastavampia versioita Taitomerkki 1:sen tempuista. Taitomerkki 2:sta löytyy myös pallotemppuja, joista osassa otetaan askel kohti lajinomaisia liikuntataitotemppuja.

Taitomerkki 1 -temppukortit

Taitomerkki 2 -temppukortit

Temppujen avulla voidaan helposti ja leikinomaisesti harjoitella erilaisia perustaitoja lentopalloharjoituksissa ja turnaustapahtumissa. Temppujen toivotaan motivoivan lasta myös omatoimiseen temppuharjoitteluun. Jokainen temppu on numeroitu. Temppukortista löydät hyvän taitosuoritusta kuvaavan kuvan/kuvia. Lisäksi jokaisessa kortissa on kerrottu suorituksen ydinkohdat, avustustavat, erityishuomiot, vinkit ja tarvittavat välineet. Yksittäisistä tempuista saa rakennettua vaikka Temppuradan. Ohjeet Temppuradan suunnitteluun löydät täältä >>>

• Lisäksi kauttamme voi tilata Taitomerkki -välinekassin, joka sisältää Taitomerkki 1 & 2 tempuissa tarvittavia välineitä. Välinekassin hinta on 300€ + rahti. Tilaus välittyy lomakkeemme kautta suoraan Salsales Oy:lle.

Välinekassin tilauslomake

Taitomerkkituotteista on enää saatavilla vain Temppukortit sähköisessä muodossa. Muu oheismateriaali on poistettu käytöstä.