Beach volley

Beach volley on yksi kesän suosituimpia ajanviettotapoja kaikenikäisten keskuudessa. Lisäksi se on mielenkiintoinen, näyttävä ja katsojaystävällinen urheilulaji. Sisähallien ansiosta lajista on tullut myös Suomessa ympärivuotinen.

Suomen mestaruuksista kilpaillaan niin aikuisten, veteraanien kuin juniorienkin sarjoissa. Parhaat suomalaispelaajat osallistuvat myös kansainvälisiin FIVB:n, CEV:n ja NEVZA:n turnauksiin.

Seuraathan meitä myös sosiaalisessa mediassa.

Uutisia

Santeri Sirén vaihtaa hiekan lumeen (4.2.)

Beach volley -pelaaja Santeri Sirén on pirteä näky Salmisaaren Liikuntakeskuksessa. Toukokuussa 20 vuotta täyttävä Sirén on nuoresta iästään huolimatta edustanut Suomea jo useissa arvokisoissa sekä kansainvälisissä turnauksissa.

Beach volleyn kilpailukalenteria täydennetty (3.2.)

Kesän 2016 beach volleyn kotimainen kilpailukalenteri on valmis myös Avoimen SM-kiertueen ja veteraanien SM-turnausten osalta. Avoin kiertue sisältää seitsemän turnausta viidellä eri paikkakunnalla. Kiertue päättyy elokuussa Helsingissä pelattaviin finaaleihin. Veteraaneilla on ohjelmassa perinteisesti SM-turnaukset sekä kaksi- että kolmihenkisille joukkueille.

Biitsileirille Turkkiin - Jyrki Nurmisen haave toteutuu (28.1.)

Viitenä peräkkäisenä kesänä beach volleyssa SM-mitaleille yltänyt Jyrki Nurminen on monessa mukana. Oman harjoittelun ja pelaamisen lisäksi hän pitää nuorille lentopallokouluja sekä on järjestämässä ensimmäistä beach volley -leiriään Turkkiin.

Kisakalliossa vilkas beach volley -kesä (28.1.)

Suomen Lentopalloliiton ja Kisakallion Urheiluopiston välinen yhteistyösopimus beach volleyn valmennuskeskustoiminnasta sai viime kesänä lentävän lähdön. Lohjan Kisakalliossa järjestettiin heinäkuussa Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton (NEVZA) turnaus, joka kokosi paikalle sekä naisissa että miehissä alueen parhaimmiston.

Beach volleyn SM-kiertueilla mukana uusia paikkakuntia (21.1.)

Paukkupakkasista huolimatta ensi kesän beach volley -tapahtumien suunnittelu on täydessä vauhdissa. Aikuisten ja juniorien SM-kiertueiden kilpailukalenterit ovat jo valmiit - veteraanien vastaavat sekä Avoimen kiertueen aikataulut sekä turnauspaikkakunnat julkaistaan myöhemmin keväällä.

Suomalainen beach volley hyvässä nosteessa (20.12.2015)

Päättynyt kausi oli suomalaiselle beach volleylle onnistunut, sillä menestystä tuli usealla rintamalla. Alle 20-vuotiaiden EM-kisoissa Ida Sinisalo ja Niina Ahtiainen saavuttivat hopeaa. Santeri Siren ja Miro Määttänen sijoittuivat samoissa kisoissa miesten puolella neljänneksi.

Beach volleyn SM-finaalit Kouvolaan (11.12.2015)

Beach volleyn ensi kesän SM-finaalit on myönnetty Kouvolaan. Finaalit pelataan 12.-14.8. Pääkenttä tulee Urheilupuistoon ja muut kentät Käyrälammelle. Järjestävä seura on Kouvolan Lentopalloilijat -57.

Taru Lahti ehdokkaana Urheilugaalassa vuoden läpimurto -kategoriassa (10.12.2015)

Beach volleyssa upean kauden pelannut Taru Lahti on ehdokkaana vuoden läpimurto –kategoriassa Suomen Urheilugaalassa tammikuussa.

Beach volley -kauden päätöksestä kaksi viidettä sijaa (31.10.2015)

Suomalaisparit joutuivat tyytymään viidensiin sijoihin beach volley -kauden päätösturnauksessa Ruotsissa. Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n turnaus keräsi Göteborgin halliin lähes kaikki alueen parhaat parit.

Beach volley -kausi päätökseen Göteborgissa (30.10.2015)

Huhtikuun lopussa Kiinasta alkanut beach volley -kausi päättyy suomalaisparien osalta tulevana viikonloppuna Ruotsissa. Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n kauden viimeinen osakilpailu pelataan Göteborgin hienossa biitsihallissa.