Beach volley

Beach volley on yksi kesän suosittuja ajanviettotapoja kaikenikäisten keskuudessa, mielenkiintoinen kilpailulaji ja myös näkyvä laji tiedotusvälineissä.

Beach volleyn SM-kiertue on vakiintunut, tasokas kilpailusarja, joka tarjoaa pelaajille hienoja ja hyvin järjestettyjä turnauksia sekä katsojille paljon nähtävää paikan päällä. SM-kiertueen lisäksi ranking-pisteitä voi kerätä avoimen kiertueen osakilpailuista.

Junior Tour puolestaan antaa nuorille erinomaisen mahdollisuuden kilpailla beach volley kentillä. Myös veteraaneille on omat SM-turnauksensa ja harrastajille paljon omia turnauksia ja kilpailumuotoja kuten esimerkiksi Viikkari biitsi.

Suomalaispelaajat osallistuvat myös FIVB:n ja CEV:n tapahtumiin. Ykkösparina on ollut jo vuosia Erika ja Emilia Nyström.

Beach volleyta voi pelata myös upeassa hallissa Helsingin Salmisaaressa, joten lajin harrastaminen ei ole sidottu kesään.

Uutisia

Molemmat suomalaisparit suoraan pääsarjaan Etelä-Afrikassa (24.11.)

Beach volley -kausi päättyy suomalaisten osalta joulukuussa pelattaviin kahteen turnaukseen. Englannin Bournemouthissa järjestetään 5.-7. päivä Pohjois-Euroopan lentopalloliiton eli NEVZA:n halliturnaus.

Lahti ja Lehtonen ottivat hienon turnausvoiton Göteborgissa (2.11.)

Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n beach volley -osakilpailu Göteborgissa päättyi suomalaisjuhliin. Taru Lahti ja Riikka Lehtonen ottivat Ruotsista jo kauden neljännen turnausvoittonsa. Samalla suomalaiskaksikko sai tililleen mukavat 140 FIVB:n rankingpistettä.

Suomalaisnaisilla pirteät otteet Göteborgin beach volley -turnauksessa (2.11.)

Suomalaisnaiset jatkoivat pirteitä otteitaan beach volleyn NEVZA-turnauksessa Göteborgissa. Taru Lahti ja Riikka Lehtonen voittivat lauantaina molemmat ottelunsa ja pelaavat sunnuntaina pääsystä välieriin.

Göteborgin beach volley -turnauksessa hyvä alku (1.11.)

Göteborgissa käynnistyi perjantaina beach volleyn Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n osakilpailu. Turnaukseen osallistuu Suomesta kaksi nais- ja kuusi miesparia.

Seitsemän suomalaisparia Göteborgin beach volley -turnaukseen (30.10.)

Talvi tekee kovasti tuloaan, mutta beach volley -kausi jatkuu sisätiloissa. Tulevana viikonloppuna järjestetään Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n osakilpailu Göteborgin upeassa hallissa.

Yhdeksäs tila Kiinasta Lehtoselle ja Lahdelle (11.10.)

Riikka Lehtonen ja Taru Lahti saavuttivat yhteisen taipaleensa parhaan sijoituksen beach volleyn maailmankiertueella oltuaan yhdeksäniä Kiinan Xiamenin osakilpailussa.

Lehtonen/Lahti upeasti kymppisakkiin Kiinassa (10.10.)

Riikka Lehtonen ja Taru Lahti jatkavat upeasti beach volleyn maailmankiertueen osakilpailussa Kiinan Xiamenissa kymmenen parhaan joukossa.

Lehtonen ja Lahti upeasti kahteen voittoon Kiinassa (9.10.)

Riikka Lehtosen ja Taru Lahden peli kulki beach volleyn maailmankiertueen Kiinan Xiamenin osakilpailun avauspäivänä komeasti. Suomalaiskaksikko otti kuudennen yhteisen maailmankiertueen kisan avaukseksi kaksi voittoa ja pelaavat lohkovoitosta torstaina.

NEVZA:n beach volley -turnaus Göteborgissa (8.10.)

Beach volleyn kausi Pohjoismaissa jatkuu edelleen. Göteborgissa järjestetään nimittäin NEVZA:n turnaus 31.10.-2.11.

Riikka Lehtonen ja Taru Lahti juhlivat turnausvoittoa Jyväskylässä (20.9.)

Kansainväliselle NEVZA Zonal Jyväskylä beach volley -turnaukselle saatiin upea päätöspäivä, kun Riikka Lehtonen ja Taru Lahti veivät turnauksen kirkkaimmat mitalit kovatasoisessa finaalissa ruotsalaisia Nina Grawenderia ja Karin Lundqvistia vastaan. Anniina Parkkinen ja Essi Hasu lisäsivät suomalaisjuhlia sijoittumalla turnauksessa kolmanneksi.