Beach volley

Beach volley on yksi kesän suosittuja ajanviettotapoja kaikenikäisten keskuudessa, mielenkiintoinen kilpailulaji ja myös näkyvä laji tiedotusvälineissä.

Beach volleyn SM-kiertue on vakiintunut, tasokas kilpailusarja, joka tarjoaa pelaajille hienoja ja hyvin järjestettyjä turnauksia sekä katsojille paljon nähtävää paikan päällä. SM-kiertueen lisäksi ranking-pisteitä voi kerätä avoimen kiertueen osakilpailuista.

Junior Tour puolestaan antaa nuorille erinomaisen mahdollisuuden kilpailla beach volley kentillä. Myös veteraaneille on omat SM-turnauksensa ja harrastajille paljon omia turnauksia ja kilpailumuotoja kuten esimerkiksi Viikkari biitsi.

Suomalaispelaajat osallistuvat myös FIVB:n, CEV:n ja NEVZA:n tapahtumiin.

Beach volleyta voi pelata myös halleissa, jotka sijaitsevat Helsingin Salmisaaressa, Tampereella, Mouhijärvellä ja MustasaaressaLajin harrastaminen ei ole sidottu siis pelkästään kesään.

Otathan seurantaan myös Facebook-sivustomme

Uutisia

Beach volley -kausi 2014 - nuorten pelaajien esiinmarssi (eilen)

Suomalainen beach volley harppasi kauden aikana pitkän askeleen eteenpäin. Etenkin nuorten pelaajien menestyminen kansainvälisissä turnauksissa luo uskoa tulevaisuuteen. Päätoiminen valmentaja Kai Liukkonen ja ympärivuotiset harjoitusolosuhteet Salmisaaren hallissa ovat kivijalka, jonka päälle on helpompi rakentaa pitemmän tähtäimen suunnitelmia.

Beach volley: Yhdeksäs sija tuliaisina Etelä-Afrikasta (12.12.)

Kauden viimeinen beach volleyn FIVB-turnaus päättyi suomalaisparin Taru Lahti - Riikka Lehtonen osalta selvään 0-2 (11-21, 14-21) tappioon amerikkalaiskaksikolle Lane Carico -Kimberly Dicello.

Taru Lahti ja Riikka Lehtonen voittoihin Etelä-Afrikassa (11.12.)

Kauden viimeinen FIVB Open -turnaus pelataan parhaillaan Etelä-Afrikan Mangaungissa. Suomalaispari Taru Lahti - Riikka Lehtonen nappasi torstaina kaksi voittoa ja jatkaa turnausta 16 parhaan joukossa.

Beach volley: Avauspäivän saldona erävoitto Etelä-Afrikasta (10.12.)

Kauden viimeinen beach volleyn FIVB World Tour -turnaus käynnistyi Etelä-Afrikan Mangaungissa. Molemmat suomalaisparit taistelivat avauspäivänä hienosti, mutta hävisivät kuitenkin ensimmäiset ottelunsa.

Suomalaisnaiset tositoimiin Etelä-Afrikassa (9.12.)

Kansainvälisen lentopalloliiton eli FIVB:n kauden viimeinen beach volley -turnaus pelataan Etelä-Afrikan Mangaungissa. Mukana ovat myös Taru Lahti ja Riikka Lehtonen sekä Essi Hasu ja Anniina Parkkinen.

Lehtonen ja Lahti hopealle Englannissa (7.12.)

Riikka Lehtonen ja Taru Lahti sijoittuivat toiseksi Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n turnauksessa Bournemouthissa. Finaalissa suomalaiset kokivat 0-2 (14-21, 15-21) -tappion ruotsalaisparille Karin Lundqvist - Nina Grawender.

Kolme suomalaisparia välieriin Englannissa (6.12.)

Suomalaiset jatkoivat hyviä otteitaan beach volleyn NEVZA-turnauksessa Englannin Bournemouthissa. Naisten sarjassa molemmat suomalaisparit pelaavat sunnuntaina välierissä pääsystä loppuotteluun.

Naisilla jo varma välieräpaikka NEVZA-Bournemouthissa (5.12.)

Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n halliturnaus pelataan viikonloppuna Englannin Bournemouthissa. Salmisaaren hallin tottuneet suomalaisparit eivät parinkymmenen asteen lämpötilapudotusta säikähtäneet, vaan aloittivat turnauksen pirteästi.

Viisi suomalaisparia Englannin NEVZA-turnaukseen (4.12.)

Beach volley -kausi on kahta kansainvälistä turnausta vaille valmis. Pohjois-Euroopan Lentopalloliiton eli NEVZA:n halliturnaus järjestetään Bournemouthissa 5.-7. joulukuuta. Turnauksessa on mukana Suomesta kolme nais- ja kaksi miesparia. Kausi päättyy viikkoa myöhemmin Etelä-Afrikan FIVB-turnaukseen.

Molemmat suomalaisparit suoraan pääsarjaan Etelä-Afrikassa (24.11.)

Beach volley -kausi päättyy suomalaisten osalta joulukuussa pelattaviin kahteen turnaukseen. Englannin Bournemouthissa järjestetään 5.-7. päivä Pohjois-Euroopan lentopalloliiton eli NEVZA:n halliturnaus.