Beach volley

Beach volley on yksi kesän suosituimpia ajanviettotapoja kaikenikäisten keskuudessa. Lisäksi se on mielenkiintoinen, näyttävä jakatsojaystävällinen urheilulaji.

Suomen mestaruuksista kilpaillaam niin aikuisten, vteraanien kuin juniorienkin sarjoissa. Lisäksi parhaat suomalaispelaajat osallistuvat kansainvälisiin FIVB:n, CEV:n ja NEVZA:n turnauksiin.

Beach volleyta voi pelata myös halleissa, jotka sijaitsevat Helsingin Salmisaaressa, Tampereella, Mouhijärvellä ja MustasaaressaLajin harrastaminen ei ole sidottu siis pelkästään kesään.

Seuraathan meitä myös sosiaalisessa mediassa.

Uutisia

Suomalaisnaiset juhlivat Kisakallio Openissa (eilen)

Suomalaispelaajat eivät pettäneet runsaslukuista yleisöä Lohjan Kisakalliossa järjestettävässä kansainvälisessä beach volley -turnauksessa. Naisten sarjan loppuottelu pelattiin täysin kotimaisin voimin. Siinä Riikka Lehtonen ja Taru voittivat Essi Hasun ja Anniina Parkkisen tiukan taistelun jälkeen 2-1 (15–21, 21–11, 15–11).

Lehtonen ja Lahti välieriin Kisakallio Openissa (3.7.)

Suomalaisnaisten hyvät otteet jatkuivat perjantaina Kisakallion kansainvälisessä beach volley -turnauksessa. Riikka Lehtonen ja Lahti selvittivät tiensä lauantain mitalipeleihin ilman erätappioita. Päivän odotetussa suomalaiskohtaamisessa he voittivat Essi Hasun ja Anniina Parkkisen 21-7, 21–18.

Suomalaisnaisilla vahva avaus Kisakallio Openissa (2.7.)

Aurinkoinen sää helli pelaajia ja yleisöä Kisakalliossa torstaina alkaneessa kansainvälisessä beach volley -turnauksessa. Suomalaisnaiset avasivat kotiturnauksen odotetun vahvasti. Niin Riikka Lehtonen - Taru Lahti kuin Essi Hasu - Anniina Parkkinen selvittivät avauspäivän pelinsä ilman tappioita.

Suomalaisparit tavoittelevat kärkisijoja Kisakalliossa (1.7.)

Kisakallion Urheiluopiston ja Suomen Lentopalloliiton välinen yhteistyösopimus saa lentävän lähdön, kun osapuolet järjestävät viikonloppuna kansainvälisen beach volley -turnauksen. Kisakallio Open kuuluu CEV:n eli Euroopan Lentopalloliiton alueelliseen NEVZA-sarjaan, johon on osanotto-oikeus pohjoismaalaisten lisäksi englantilaisilla pareilla.

Torstaina ehtii vielä ilmoittautua veteraanien beach volleyn SM-kisoihin Kouvolaan (1.7.)

Vielä ehtii ilmoittautua mukaan beach volleyn veteraanien SM-kisoihin. 3-hengen SM-kisat pelataan ensi viikonloppuna 4.-5.7. Kouvolan Käyrälammella.

Juniorien biitsikiertue avattiin huippuolosuhteissa Tampereella (30.6.)

Juniorien SM-kiertueen ensimmäinen osakilpailu käytiin Tampereella Pyynikin rannassa 27.-28.6. Osakilpailussa miteltiin ikäluokissa U14, U16 ja U18. Osanottajia oli huikeat 89 joukkuetta ja aurinkoinen kesäsää suosi niin pelaajia kuin yleisöä koko viikonlopun.

Kouvolan SM-osakilpailun aurinkoinen päätös (28.6.)

Muutaman vuoden tauon jälkeen pelattiin aikuisten SM-osakilpailu Kouvolassa Käyrälammen uusituilla kentillä. Turnausviikonlopun kruunasi sunnuntain aurinkoinen sää.

Kai Liukkonen valittiin kesäkuun valmentajaksi (27.6.)

Suomen Valmentajat ry on valinnut Kai Liukkosen kesäkuun valmentajaksi. Liukkonen on ollut Suomen Lentopalloliiton beach volleyn valmentajana jo vuodesta 2007. Vuoteen 2012 saakka Kaipe toimi samaan aikaan Korson koulun liikunnan opettajan viransijaisena, kunnes liitto palkkasi hänet päätoimiseksi vuoden 2016 loppuun.

Juniorien biitsikesä starttaa Tampereelta (26.6.)

Viikonloppuna pelataan juniorien beach volleyn ensimmäinen SM-kiertueen osakilpailu. Kiertue starttaa Tampereella Pyynikin rannassa 89 joukkueen voimin.

Kisakalliosta beach volleyn valtakunnallinen valmennuskeskus (26.6.)

Kisakallion Urheiluopisto ja Suomen Lentopalloliitto ovat allekirjoittaneet tänään 5-vuotisen yhteistyösopimuksen, jonka mukaan osapuolet kehittävät yhteisten tavoitteiden mukaisesti suomalaista beach volleyn valmennus- ja kilpailutoimintaa.