Beach volley

Beach volley on yksi kesän suosittuja ajanviettotapoja kaikenikäisten keskuudessa, mielenkiintoinen kilpailulaji ja myös näkyvä laji tiedotusvälineissä.

Beach volleyn SM-kiertue on vakiintunut, tasokas kilpailusarja, joka tarjoaa pelaajille hienoja ja hyvin järjestettyjä turnauksia sekä katsojille paljon nähtävää paikan päällä. SM-kiertueen lisäksi ranking-pisteitä voi kerätä avoimen kiertueen osakilpailuista.

Junior Tour puolestaan antaa nuorille erinomaisen mahdollisuuden kilpailla beach volley kentillä. Myös veteraaneille on omat SM-turnauksensa ja harrastajille paljon omia turnauksia ja kilpailumuotoja kuten esimerkiksi Viikkari biitsi.

Suomalaispelaajat osallistuvat myös FIVB:n ja CEV:n tapahtumiin. Ykkösparina on ollut jo vuosia Erika ja Emilia Nyström.

Beach volleyta voi pelata myös upeassa hallissa Helsingin Salmisaaressa, joten lajin harrastaminen ei ole sidottu kesään.

Uutisia

Beach volleyssa varma jatkopaikka nuorten olympialaisissa (eilen)

Suomen beach volley –kaksikko Miro Määttänen ja Santeri Sirén otti alkulohkon toisen voittonsa kukistamalla Omanin luvuin 2-0 (21-11, 21-10) nuorten olympialaisissa Nanjingissa, Kiinassa.

Määttäselle ja Sirénille niukka tappio Nanjingissa (18.8.)

Suomen poikien beach volley –kaksikko Miro Määttänen ja Santeri Sirén kärsi nuorten olympialaisten alkulohkon toisessa ottelussa Nanjingissa niukan 2-1 tappion Uruguayn parille Marco Cairus Lucarelli/Mauricio Sebastian Vieyto Acosta.

Määttänen ja Sirén kertovat videoilla kuulumisia nuorten olympiakisoista (18.8.)

Suomen beach volley -pari Miro Määttänen ja Santeri Sirén kertovat lähes päivittäin videolla kuulumisia nuorten olympialaisista Nanjingissa, Kiinassa.

Sirén ja Määttänen avasivat voitolla nuorten olympiakisat (17.8.)

Miro Määttänen ja Santeri Siren iskivät komean avausvoiton nuorten olympialaisissa Kiinan Nanjingissa.

Santeri Sirén kantaa Suomen lippua nuorten olympialaisten avajaisissa (15.8.)

Beach volleyn pelaaja Santeri Sirén on valittu kantamaan Suomen lippua nuorten olympialaisten huomisissa avajaisissa. Järjestyksessään toiset nuorten kesäolympialaiset kilpaillaan Kiinan Nanjingissa 16.-28.8.

Beach volleyn ammattilaiseksi tähtäävä Santeri Sirén iskee nuorten olympialaisissa (14.8.)

Santeri Sirén teki kesken lukion rohkean ratkaisun ja päätti vaihtaa sisälentopallon hiekkakenttiin. Beach volleyssa tie on vienyt toistaiseksi Helsingin ja Turkin kautta Kiinan Nanjingiin nuorten olympialaisiin. Kisat alkavat sunnuntaina ja Sirén pelaa siellä parinaan Miro Määttänen.

U16- ja U18-sarjojen biitsin Suomenmestaruudet ratkottiin Kuopiossa (10.8.)

Viime viikonloppu oli jännitystä täynnä, kun ratkaistiin beach volleyn Suomen mestarit U16- ja U18-tytöissä sekä pojissa. SM-lopputurnaus pelattiin kaksipäiväisen Kuopiossa järjestettävässä Trust Kapital OPEN -turnauksessa. Yhteensä 31 kesän parasta paria oli mukana mittelemässä paremmuudestaan näissä neljässä sarjassa.

Lahti & Lehtonen: ”Mahtava välipalkinto” (10.8.)

Myöhään lauantai-iltana juhlittiin uran tähän mennessä suurinta beach-voittoa, mutta sunnuntaiaamuna katseet oli käännetty jo tiukasti eteenpäin. Liechtensteinin Vaduzissa Taru Lahti ja Riikka Lehtonen suhtautuivat yön yli nukuttuaan Euroopan kiertueen satelliittikisan voittoon huippu-urheilijoille tutulla tavalla: voitosta otettiin ilo irti, mutta samalla katsottiin jo tiukan nälkäisesti tulevaisuuteen.

Lahti/Lehtonen historialliseen turnausvoittoon Vaduzissa (9.8.)

Taru Lahti ja Riikka Lehtonen ottivat suomalaisittain historiallisen turnausvoiton lauantaina Liechtensteinin Vaduzissa pelatussa naisten beach volleyn Euroopan kiertueen sateliittikisassa.

Junior Tourin U16 ja U18 lopputurnaus Kuopiossa 9.-10.8.2014 (9.8.)

Boom! taas mennään. Tulevana viikonloppuna pelataan U16 ja U18 sarjojen lopputurnaus Kuopion Rauhalahdessa. Mukana 31 joukkuetta, joista jokainen haluaa varmasti yhtä paljon kultaista mitalia kaulaansa Suomen mestaruuden merkiksi.