Keskariblogi: "Sikatesteistä" selvittiin kunnialla

15.5.2012

Eeva Puukka bloggaa ja blokkaa...

Maajoukkueleirin ensikertalaisena minulle lankesi ”kunniatehtävä” aloittaa tämä blogi, jossa kertoillaan naisten lentopallomaajoukkueen kuulumisia ja uutisia.

Ensimmäinen leiriviikko on siis takanapäin. Kuortaneen urheiluopistolla meitä oli 16 nuorta ja vieläkin nuorempaa naista hikoilemassa kuuden päivän ajan.

Naisten maajoukkueen tämän vuoden päätavoite on syksyllä pelattavat EM-karsinnat ja niistä selviäminen ensi vuoden EM-kisoihin. Tätä tavoitetta varten joukkue ja valmennusjohto paiskivat töitä lähes koko kesän.

Ohjelma leirillä oli melko perinteinen; treeniä, syömistä, lepäämistä ja treeniä. Leiri huipentui sunnuntaina kuuluisiin ”sikatesteihin”, joita kaikki pelurit innolla odottivat. Kaikki selvisivät testeistä kunnialla, eikä kentän laidalla ollut yrjöämpärikään tullut täyteen. Lisämausteen toi myös antidopingtoimikunnan vierailu, mistä seitsemän onnekkainta pelaajaa sai mukavan muiston.

Koska lentopalloliitto tähtää naislentopallon tason nostamiseen satsaamalla erityisesti tuleviin lahjakkuuksiin, paikalla oli myös naisvalmennuksen tehotiimi seuraamassa harjoituksiamme viikonlopun ajan.

Olosuhteet ja puitteet Kuortaneen urheiluopistolla olivat erinomaiset ja tunnelma leirillä innostunut.

Kaikki pelurit varmasti oppivat jotain uutta, ja vielä jäi paljon opittavaa ”kotiläksyksi” seuraavaa leiriä varten. Me keskarit ainakin saamme muistella vielä kotona tanssiaskeliamme torjuntaliikkumisessa sekä hyökkäyksessä.

Maajoukkueen leiritykset jatkuvat kesäkuussa. Power Cupin ja miesten Maailmanliigan turnauksen yhteydessä pelataan myös maaotteluita olympialaisiin valmistautuvaa Iso-Britanniaa vastaan. Kaikki siis kannustamaan!

Kesäisin terveisin

Eeva